SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 28 juli 2009

Turbo


Vi har skaffat oss ett nytt husdjur som vi döpt till Turbo,Emma tyckte det passade,vi hittade en stor snigel när vi var i lekparken förut,vi tog med den hem och har den här utanför,den fick lite sallad och nu när vi tittade till den så hade den bajsat! Det måste ju vara ett välmående-tecken:-)?


Efter middagslur för både mig och Ebba gick vi ut och fixa kort till mitt nya körkort,köpte en vinbox och sen kikade jag in på Stila där jag handlade 6 st Eva Solo-glas,blir fint som vattenglas när man dricker vin.

Nu har vi ätit glass och lekt ute med såp-bubblor,Ebba tycker det är superskoj.

Martin är med Johan och Fredrik och spelar golf,kul för han att göra nått skoj och inte bara bygga hus.


Nu ska jag sätta mig på altanen och läsa bok och dricka vin,det blir alltid fint väder på kvällen,konstigt?

SKÅL!

8 kommentarer:

ylvisen sa...

Snigeln verkar må bra! Tror det behöver höra lite sång oxå!

Jenny H sa...

Ni verkar ha haft en bra dag! Hörde ryktesvägen att det skulle bli fint väder imorgon vilket bådar gott för mina målarplaner!

Ha en fortsatt fin kväll!!

Kram!

Annelie sa...

Hej Jessica. Måste bara säga att jag gillar din blogg! Har läst den regelbundet ett tag nu. KÄnde dig aldrig när jag bodde i Hjo, men nu vet jag mer om dig än någonsin =)
Jag tycker du verkar leva ett så harmoniskt liv, är nästan lite avis!!
Kolla gärna in min blogg om du vill snoka lite om hur mitt liv ser ut oxå!

Kramar Annelie

Marica sa...

SKÅL :-)

Snigeln har fått ett bra hem :-)

Hoppas allt är bra med er där borta på gatan..

KRAMIZ

Skolgatan sa...

Självklart har vi sjung för den Ylva "lilla snigel akta dig,akta dig...."

Emmas keramik sa...

Hej!
Turbo verkar ju må bra. Stor som en koloss :)
Kul att ni hittade ett husdjur :)
Tack för en toppen dag i lekparken.
Kram!

ylvisen sa...

Bra, hoppas du tecknade oxå ;)

Linda S sa...

Turbo är ett bra namn på en snigel. En av sniglarna i Snigelspelet heter också Turbo, men h*n är lite mer rödlätt i färgen.