SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 26 augusti 2010

Downs syndrom


Jag och Lucas satt och pratade en dag om Ebba,att vi brukar gå på träffar och träffa andra barn som är som Ebba,att hon är lite sen och behöver extra hjälp mm. Sen fråga jag honom om han visste vad det heter,det Ebba har(han borde hört downs ganska många gånger),svaret blev glasögon,det är nog det han tycker är mest annorlunda med henne=).

11 kommentarer:

ylvisen sa...

Hi hi va gulligt, ja är det inte värre än så för honom så är det nog ingen fara för framtiden :)

Johanna sa...

Åh va underbart...precis så man hoppas att barnen ska se det!! Inget annorlunda med min syster....hon är ju helt enkelt bara Ebba <3

Jenny H sa...

Vad härligt! Barn har så bra inställning till allt! Vi borde lära oss från dem!!!!!
Kram!

Malin sa...

Så gulligt, vilken underbar storebror Ebba har!

Familjen Lindström sa...

Åh, blir ju alldeles rörd! Så fint sagt, och ärligt! Kram!

Mor sa...

ÅH Lucas vad du är härlig:)
Kram!

Marica sa...

Å så gulligt! Jag tror inte att de barn jag känner tycker att E är annorlunda, mina barn har aldrig sagt något om det! I deras värld är E bara E, en helt vanlig tjej och det är så himla härligt för det är så det ska vara tycker jag! Kram till er!

Anonym sa...

Lilla Ebba är bäst!!!

Hoffa sa...

Det var jag som sa.

Anonym sa...

Härligt kommentar från en härlig storebror!

Ann-Charlotte sa...

Ja det är väl det som är lite annorlunda ;) Tack för glasögon-pepp! Ann-Charlotte