SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 1 november 2009

Boktipset

Just nu läser jag den här boken:



Det måste vara så hemskt att se sitt ena barn försvinna in i en sjukdom och sen veta att den yngsta sonen har samma sjukdom som kan bryta ut när som helst. Jag förstår att man gör allt för att försöka rädda den hittills friska sonen. Har kommit typ hälften och jag tycker den är jättebra.

Innan läste jag en bok jag lånat av Fia,den var hemsk,jag grät som ett barn i slutet
Det är en verklighetsbaserad berättelse,han berättar om hans fru som får beskedet cancer,HÄR kan ni läsa mer om den.
Det var boktipsen för idag:-)

5 kommentarer:

Jenny H sa...

Är Felix-boken din? Lånar den gärna isf när du är klar!
Gillar lite boktips! Är själv en periodare vad gäller böcker och just nu är det stiltje så jag är glad när jag får tips på bra böcker!

Ses imorgon!

Kram!

Skolgatan sa...

Du kan få den när jag är klar,slänger eller ger bort alla för jag har ingen plats för böcker och läser aldrig om dom.

Ses imorgon,kram!

Jenny H sa...

Åh! Tack så hjärtligt! Hoppas jag har något du vill ha någon gång :-)!

Kramen!

Ellen sa...

Åh, boken om Felix ska jag köpa och läsa snart.
Den verkar riktigt bra och gripande!

Ellen

Emilias sa...

En annan sorts kärlek har jag också läst.. grät mig igenom hela boken, men bra var den :)