SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

lördag 7 november 2009

Mörkt ute

Idag skulle vi ha vart på Filips dop men vakna av att Lucas väckte oss och sa att Ebba hade bajsat och det hade hon+kladdat med det lite överallt. Det var ganska löst(trevlig info va:-)?) så vi våga inte gå på dopet,men hon har inte bajsat nått mer men hon har blivit ganska snorig så det är nog därför bajset är som det är. Detta är en familjeblogg och då kan man skriva om kiss och bajs:-)

Mojje och Jenny har vart här och fikat på Herman,han var riktigt mumsig,tur jag sparade en bit att göra en ny på om 9 dar. Jenny H har fått en del,Lasse och Annika(grannarna) en och så ska mamma få en när vi åker till dom imorgon. Det är ju fars dag så då bjuder säkert far på fika,eller ännu bättre kanske mat,pappa är bra på att göra raggmunk;-)

Jag har ingen fantasi på vad vi ska äta ikväll,orkar inte handla nått men det blir nog tacos,har ingen ny bok att läsa nu så jag får kanske åka och handla ändå.

Ikväll blir det Johan Falk 6 igår såg vi 5,den var ganska bra.

Trevlig lördagkväll på er!

9 kommentarer:

Mor sa...

Ni är välkommna på mat men det är ju Farsdag så han är befriad från spisen(måste ju få lite ledigt då)
Och det innebär att det är jag som får fixa något..
Men det blir inte raggmunk så mycke kan jag säga..Vi ses imorn då
Kram

Emmas keramik sa...

Visst var han god Herman :)
Jag skall baka min sista i morgon, skulle gjort det i dag men hann inte och nu tror jag att jag är två dagar försenad... Verkligen ingen bra husfru här :)
Bäst du kollar in Ullareds såpan så att du blir inspirerad :)
Kram

Marica sa...

Ska ni åka till Ullared??
Gott med farsdagsmiddag imorgon då :) Vi har ingen att fira, varken Fredrik eller min pappa är hemma så vi får gå till graven och tända ett ljus :) Fint det oxå!
Kram!

Marica sa...

Förresten har du nån ny bra bok att låna ut??? Jag kommer ju ha tid att läsa i veckan!!!

mukta sa...

fin blogg

Jenny H sa...

Tack för god kaka och kaffe förut! Herman var godare än jag kunnat tro! Jag har precis rört om i min och pratat lite med honom men han bubblar mest till svar ;-)!

Snällt av martin att erbjuda oss sin hjälp förut idag.. Det är guld värt! Du har verkligen gift dej med en bra karl! (för att inte snacka om vilken pingla till brud HAN gift sig med!)

Ha nu en riktigt bra kväll! Vi ska gotta oss med Johan 5...

Kramen!

Jenny H sa...

Johan 5 sedd.
Helt ok tycker jag!
Tack för lånet!

Skolgatan sa...

Tyvärr Jenny så har inte vi sett 6:an,Martin blev trött och sover. Men den som väntar på nått gott:-)

Jenny H sa...

Men du, det är absolut ingen fara! Vi kollar varuhuset 4 så länge!
Svensk dramatik när den är som bäst :-) hehe!

Nu väntar kudden och täcket och den obligatoriska godnatt pussen!

Sov sött!