SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 30 juli 2009

Här är tjejen som provat ut sina första glasögon idag


Hela familjen åkte till Skövde idag för att välja bågar till Ebba,vi valde ett par som hon var så fin i:-)hoppas hon kommer vilja ha dom på sig sen. Dom är klara om 7-10 dagar,självklart får ni se bilder då!
Sen åt vi pizza-bufé på Amerikan pizza så där rök gi-tänket ännu en dag...
I eftermiddag har vi spelat wii,Martin köpte lego star wars-spelet till Lucas så det har jag och Lucas spelat alldeles för länge men det är så kul och Lucas är duktig på det,lär sig snabbt.
Nu ikväll har jag badat och tagit ett glas rött,ovanligt va? Men ack så gött!

7 kommentarer:

Marica sa...

Mysigt med en familjedag i Skövde!
America pizza äe ju gott.. flera år sen jag åt det! Kram!

ylvisen sa...

Vilket bra kort, hon är så söt!

Ska bli spännande att se glasögonen på plats sen! Har Martin kollat sin syn än;)

kram

Jenny H sa...

Kul att ni kom iväg hela familjen och valde glasögon till sötisen! Det blir lagom att hon får dem tills dagis börjar igen! Då ska vi kämpa på med dem där!

Har en fråga till dig förresten, försöker tigga till mig foton från min fruhippa men tyvärr hade inte maria så många.. det är tydligen du som har de flesta :-)! Skulle gärna se dem en dag nu när ångesten och blåmärkena från den höstdagen lagt sig... ;-)

KRRRAAAAMMMMMM....

Skolgatan sa...

Klart du ska få se korten Jenny!

Jenny H sa...

Kul! Då kanske vi i möhippegänget kan träffas en dag nästa vecka och kolla dem! Vore väl trevligt?!

Nu har vi varit o bowlat igen och jag kan ju bara säga att en sträckning i rumpan inte är att leka med...

Kram!

sara sa...

Hon kommer bli skitsöt i sina glasögon! =) Dom sa till oss på synundersökningen hur pass översynt hon var, men tror det stod på lappen oxå. Hon var iaf väldigt översynt.
Det kommer säkert gå jättebra med glasögonen, dom sa till mig när Ida skulle få sina att barn som är översynta brukar be om sina glasögon, för dom märker så fort hur skönt det är att se ordentligt.Lycka till! =)

Malin E sa...

Hon kommer säkert använda sina glasögon eftersom hon är så liten ännu.Va långt hår hon har fått sötisen!
Kram