SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 3 juni 2010

1000:de inlägget



Jag stal ett kort från Jennys blogg,Ebba i sina pippiskor,visst är hon fin?

Japp detta är nummer 1000,har blivit några inlägg med åren:-)

Idag hade vi med Jenny hem efter dagis,vi har gjort en modern idagbok. Den där idagboken har hängt som ett tungt,mörkt,stort-dåligtsamvete-moln över mig,har ingen skrivare som kan skriva ut bilder och glömmer boken på dagis flera ggr i veckan och när den är med hem glömmer jag den ändå. Så nu har vi moderniserat oss och startat en Ebba-blogg,som bara jag,Martin och Jenny kan skriva i och läsa,smart va? Då får vi lägga in bilder där så kan Ebba sitta vid datorn och titta istället. Känns väldigt bra,hoppas det blir lika bra=)


4 kommentarer:

ylvisen sa...

Låter riktigt bra! Kanske något man ska apa efter! Vi har funderat länge på ha en usb-sticka som går mellan dagis och hemmet, det är oxå ett ganska bra alternativ!

SMART!

Jenny H sa...

Ja visst känns det som en väldigt bra alternativ! Kommer säkert bli superbra det här! Jag är nöjd bara jag får skriva, om det så är i en bok eller i en blogg!

Nu raderar vi allt vad dåliga samveten heter och börjar om på ny kula!

KRAM!

Hanna sa...

Det låter som en jättebra ide. Vi funderar på att göra samma sak för Oscar. Berätta gärna hur det går.

Johanna sa...

Bra idé!! Det här kommer funka perfekt! Ni är jätteduktiga!