SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 30 september 2010

Herr kantarell

Idag tog mor min med mig ut i skogen,Mira stannade hos morfar och dom hade haft det så bra,promenad och bus=)
Vi hittade massa svamp,hade kunnat plockat ännu med men mamma skulle ju jobba och jag hämta Lucas.

Så fint och skönt att gå i skogen!

Elsa gillar det,får ju springa fritt,bara alla äckliga fästingar som är ett stort minus.

Mycket gult var det och några trattisar plockade vi med.

Dagens ranson,svårt att ta bild men 2 halvfulla kassar.


Eftermiddagen har vi mest gympat,först var vi på Ebbas gympa,Lucas och Mira var med för Martin jobbade men Mira ska inte få följa med någon mer gång. Svårt att hålla en bebis på armen samtidigt som man ska hjälpa Ebba att klättra och hoppa mm. Plus att jag vill att gymnastiken ska bli en egen Ebba-tid.

Ebba och Mira var jättetrötta när vi kom hem så det blev tidig kväll för dom.

Sen var det bara för mig att byta om,vänta in Fia och Camilla och cykla till gymmet,styrka testa vi,det var jobbigt och kommer säkert kännas imorgon=)

3 kommentarer:

Mor sa...

Håller med jätteskönt med lite skogsluft innan man gick in i"gruvan"
Och håller också med om fästingarna UCH hade 3st som kröp på mig upptäckte jag UCH UCH!!
Kram o tack för idag!!

ylvisen sa...

Shit va svamp, va roligt!! Kanske man kan få kantarellsoppa när vi kommer? :) med grädde.

Viktigt att få till egen-tid med alla barn men inte alltid så lätt att få till....

kram

Jenny H sa...

Hrm.. Okej, jag är överbevisad :)!
Nästa gång jag åker till skogen med det allt få lysa gult överallt!

Hur många veckor är gympan? Jag kan ju planera in en torsdag då jag följer med.