SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 15 september 2010

Stor kille


Idag tog Lucas sparkcykeln och åkte till skolan utan oss,jag frågade om han ville det och det gick bra sa han,hoppas han kommit fram:),är jättenära och cykelväg hela tiden så jag vet att han fixar det. Det har vart lite körigt på morgonen när man först måste få på 3 barn kläder och fram med vagn och grejer för att följa han till skolan som ligger typ 200 meter bort,för att sen gå hem och vänta på att gå ut igen,Ebba börjar 9(lucas kl 8) och det är ca 10 min promenad. Så nu har vi en lugn morgon,Ebba har bäddat in Mira i en filt och sig själv under spyhanduken...:)

3 kommentarer:

Fisan sa...

Vad mysigt!
Stor kille som fixar att cykla själv till skolan. Är övertygad om att Lucas klarar det galant!

Jag hänger förresten med ikväll, vi hörs sen och bestämmer.

Kram kram!

Mor sa...

Är du säker på att han inte passa på att skolka nu då??
Nä skoja bara:)
Klart han fixar det "STORA"killen!
Kram!

Jenny H sa...

Ger man dem lite ansvar så växer de flera meter! Det är en duktig kille ni har! Han verkar inte ha skolkat heller :)?!

Kram!