SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 24 februari 2010

Onsdag

Idag fick Lucas åka till dagis,han börjar ju tidigare idag för det är är 5-årsgrupp,han har ju inte vart nått sjuk och då kan det ju inte vara kul att bara sitta hemma med oss.

Ebba är bättre idag,har inte hostat alls inatt,Martin fick kolla så hon levde imorse när det vart så tyst och hon sov så gott,skönt för henne. Hon är ganska pigg nu också,kanske tar en promenad till Ica så hon får lite luft,kan ju inte vara skadligt,är så fint väder idag! Farmor ska vara hemma med henne idag men imorgon hoppas jag hon kan gå till dagis.

Igår på mvc var det ganska bra,hade lite högre blodtryck så jag ska på extra koll nästa vecka men det var inte så högt att man behövde oroa sig,hjärtat slog i 150,sf-måttet låg på 30 jag följer min kurva fint ett streck under normalt. Fått lite ont i fogarna och tröttare än vanligt men annars mår jag så himla bra,kan inte fatta att det snart är dax,har inte hunnit tröttna på att vara gravid än,det vet jag att jag har kännt med Lucas och Ebba men denna gången har det gått så fort och det är bara så härligt när den bökar och sparkar där inne:-)

5 kommentarer:

ylvisen sa...

Ja det låter verkligen mysigt att känna så, jag har bara känt mig tjock! Fast stöket i magen är ju bra häftligt!

Skönt att hon mår bättre!

kram

Jenny H sa...

Härligt att Ebba börjar komma på banan igen...
Det märks att du trivs i ditt gravida tillstånd, du ser så lycklig och glad ut! Fast det gör du ju alltid för den delen... :-)
Men lite får du allt lov att klaga ibland!

Ses i morgon!
Kram kram

Marica sa...

Att vara gravid är verkligen din grey :) Skönt att E är på bättringsvägen! Ni är saknade på gymnastiken ju :)Sista gympan är 24 mars tror jag det var och stor avslutning den 27 mars i hallen här borta :)
Vi ses! Kram!

Erika sa...

Ja tänk att det snart är dags!
Det blir skoj att följa bloggen när det bor fem på Skolgatan. Ska vi eller ska vi inte liksom. Skönt när andra banar väg ;-)

PS. Det är skoja att läsa nu också, även om jag är dålig på att kommentera.

exklusivvardag sa...

Säger hej när jag kikar förbi :-)