SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 31 mars 2010

Sista mars

Lucas har vart hos logopeden idag,det var ännu en ny 3:dje sen vi började där. Hon gjorde lite tester och han ligger rätt långt efter men han skötte sig fint och vi fick massa nya tider lite längre fram mot sommaren. Känns jättebra att han redan får så mycket hjälp och att han har sin specialpedagog på dagis som kommer följa med honom även i skolan. På dagis tränar dom också extra med han,jag är så tacksam för allt dom hjälper oss med både med Lucas och Ebba.


På eftermiddagen var Emma här,min jobbarkompis som saknar mig så mycket nu när jag är hemma:-) Vi fika och skvallra men det hade inte hänt nått speciellt på jobbet.


Lucas har målat en teckning till våran granne som är sjuk,han målade deras och vårat hus,sen gick han in och lämna den:-)


Och Ebba har ätit makaroner och korv,konstigt att hon behöver bada efter varje middag??

2 kommentarer:

ylvisen sa...

Va skönt det är när hjälpen fungerar och man slipper lägga energi på att få det att funka!

kram

Jenny H sa...

Ketchup tredje gången gillt :-)!!!!
Lyckan är gjord Ebba!!!! Ingen senap :)?

Gonatt!