SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 2 mars 2010

V.35

Ja tiden går,bara 39 dagar kvar. Ikväll har jag haft lite ont i magen uppe vid revbenen,har tagit ett bad och lagt mig i sängen nu,svårt att ta det lugnt när man har 2 barn som ändå kräver sitt.

Är så nyfiken på vad som gömmer sig där inne i magen och hur förlossningen blir,vi ska ju till Sälen innan den får kika ut,då är jag i vecka 37,alltså 36 fulla veckor när vi åker.

Lucas kom 10 dagar för tidigt. Värkarna startade vid 22,klockan 00:00 kom vi in till förlossningen och 5:27 är han född,en "enkel" förlossning som gick lagom snabbt.

Ebba kom ju i v.36+4,lätta värkarna började vid 2-tiden,vid 6 hade jag rätt ont så vi ringde in till förlossningen och ringde hit mamma så hon satt hos Lucas. 7:18 var vi inne och 7:33 var hon ute,en bra och "enkel" förlossning men den gick lite för snabbt,hann inte riktigt med.

Jag vill helst slippa värkar i Sälen men blir det så fixar vi det med,vi har ju fött barn allihop som är där:-)

4 kommentarer:

Sofia sa...

Inga problem jag kan agera barnmorska=). Ses imorgon.

ylvisen sa...

Ja det lär löser ni tillsammans, ha ha....

Tiden går fort!

jennie sa...

oj, herregud är det inte längre kvar? har ju gårr superfort!!

Jenny H sa...

Ja jösses vad tiden går!

I sälen är du omringad av idel goa fina människor som säkerligen är utmärkta barnmorskor om Assar nu skulle bestämma sig för att komma ut då :-)! Lite pirrigt i magen nu när det närmar sig! Jag är ju nyfiken!

KRAM!