SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 4 oktober 2011

Symöte på Skolgatan

Ikväll har jag haft tjejgänget här,vi saknade Sofia och Jenny som inte kunde närvara.



Vi åt tacogratäng (bilden är lånad på google). Jag gör min såhär:

Blanda Philadelphiaost och crème fraiche ca 1 1/2 dl av varje,smeta ut i en ugnsform.

Sila av en förpackning krossade tomater och lägg över smeten,

Stek köttfärs och blanda i tacokrydda,lägg över tomatkrossen och riven ost på toppen. In i ugnen 220 grader i ca 15-20 min,ska få fin färg och bubbla lite.

Servera med sallad och är det gäster som inte äter enligt lchf passar tacochips bra till:).



Jag använde euroshoppers tomater,minst kolhydrater.



Till efterrätt blev det chokladpannacotta som jag gjorde såhär:

Lägg 2 gelatinblad i kallt vatten,koka upp 4 dl grädde,om man vill kan man ta i 1 msk socker eller sötningsmedel men det behövs inte. Dra av grädden från plattan,krama ur gelatinet och rör ner i grädden tills det smält,hacka ner ca 150 g 70% choklad i en bunke,häll över grädden och rör tills chokladen smält,häll upp i serveringsglas/skålar. In i kylen ca 3 timmar,lägg på hallon innan servering. Ca 5 port.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Jenny H sa...

Bra att ni bokade in nytt möte :)! Då ska jag se till att bacillerna håller sig lååååångt bort!!!!
Ser iaf ut som man missade nåt gott :(

Kramis!

ylvisen sa...

Ser gott ut men va sydde ni? ;)