SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 16 september 2008

Hann inte skriva igår..


Sötisen hade tofsar och kjol till dagis igår:-)



Grävmaskinen var här en liten stund,då stod båda barnen och kolla fascinerat i fönstret.


Den här veckan jobbar jag eftermiddag och då hinner man inte göra speciellt mycket på förmiddagen. Men vi hann med lite Ebba-träning,vi har clown-kort med olika grimarser på som vi tränade,hon är så duktig och vickar med tungan,brummar och säger AAA.
Sen tränade vi med lite lotto-brickor som jag har gjort så det är med babblarna,men det är hon inte så bra på så det behöver vi ju träna mer med.

Här vickar hon på tungar.


Ebba sjunger Ålle bålle...


och Lucas blinka lilla stjärna!


Makaroner och falukorv blev det till lunch,sen bar det iväg till dagis och Lucas ville åka sparkcykel. Det tog ju lite längre tid än planerat så jag fick skynda mig hem och ta cykeln,cyklade fort som f_n till jobbet,var helt slut när jag kom fram.

Inga kommentarer: