SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 7 september 2008

Min första blogg:-)

Jaha då ska man börja blogga lite nu då...

Jag har ju länge funderat på detta men jag har gjort som vanligt med saker jag tänker att jag ska göra=skjuta upp det.

Men nu är jag här och jag kommer främst berätta om mina dagar med min underbara familj och lite extra mycket om våran Ebba som kom till oss januari 2006 och chockerade oss alla med en liten extra grej,det var en extra kromosom 21=downs syndrom. Tänk om man hade vetat när man låg där med det där lilla knytet i famnen och oroade sig för hennes framtid hur jäkla underbart det skulle bli,jag kan inte beskriva i ord hur stor kärlek och framförallt stolthet jag känner för henne.

Vi har även en Lucas som föddes i februari 2004,han har nog inte fattat att Ebba är speciell,men han är så snäll och omtänksam.

Just nu håller vi även på att bygga ut huset så det kommer ju skrivas och fotas mycket på det med,det kommer att bli en källare,2 rum och en stor garderob.

Håller på att gräva för källare men idag har det spöregnat och allt bara rasar ner i gropen som är 3 meter djup,väldigt bred och ännu längre(jag vet inte riktigt alltså;-)). Just nu vill man bara vara klar men vår plan är att det ska vara klart inom 3 år..

Idag har vi varit inne rätt mycket,har vart så tråkigt väder. Ebba har pärlat,bra för hennes finmotorik,hon är ju inte så bra på att få dit pärlorna men hon är väldigt duktig på att få upp en och en och det är ju inte det lättaste.

Hepp nu ska jag hoppa i säng,jobbar förmiddag nu så då börjar jag 5:45 hela veckan,phu!

Men imorgon ska jag försöka skriva lite mer om mig och lägga in lite bilder,håll ut:-)



Kram!

Inga kommentarer: