SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 9 september 2008

Logopeden var sjuk så det blev ingen träff med henne idag. Jag och barnen åkte och hälsade på min kära syster istället,jag fick klippa henne och hennes dotter,sen fick Lucas och Ebba vara hos henne medans jag var hos frissan,det är så skönt att gå till frissan och min frisör är så duktig,hon fattar precis hur jag vill ha det och det blir alltid bra:-)


Ebba hittade ett roligt laser-svärd hos Jenny(syster alltså) och Lucas hittade bullar:-)

Imorgon ska Ebba klippa sig hos min duktiga frisör,hon behöver verkligen göra något nu,det hänger i ögonen så man måste sätta upp tofs och det gillar hon inte,är så håröm stackarn..

Ikväll kom mamma förbi,hon hade plockat kantareller och undrade om vi ville ha dom. Om vi ville:-) Det är så jäkla gott med kantareller! Tack kära mamma!

Jag har rensat och förvällt dom nu så tänkte jag frysa in dom,är så bra att ha senare när det inte finns några kvar i skogen längre.
Martin har lagat skorstenen,hoppas det inte regnar in mer nu som det gjort dom senaste dagarna. Men det var tydligen inte så konstigt att det kom in vatten där uppe. Han har murat lite nytt och silikonat. Min duktiga karl!
När barnen hade lagt sig så kollade vi på en film,Jumper hette den. Jag tyckte den var bättre än jag trodde men inget speciellt.
Imorgon börjar Lucas sin gymnastik igen,han tycker det är så kul,då kommer mamma och ska vara med Ebba så jag och Lucas får ha liten egen-tid,han behöver verkligen det.

Inga kommentarer: