SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

lördag 13 september 2008

mamma-barn dag

Imorse sov Lucas längre än Ebba,det var längesen det hände sist.. Martin åkte till Göteborg,ska gå på hi-fi-mässa,så han kommer nog hem sent ikväll. Jag och barnen tog det lugnt,åt frukost och drack kaffe(ett måste för mig på morgonen)länge. Sen drog vi in till Skövde,behövde handla lite mat. Lucas fick en ny vatten-flaska med turtles på,den ska användas på gymnastiken,jag hittar inte hans gamla.

Efter handlingen,stanna vi till på mcdonald,satt ute i solen och åt,Lucas och Ebba happy meal och jag grekisk-sallad,den är så god. Sen åkte Lucas rutschkana och jagade småfåglar,medans Ebba fortfarande åt och jag drack kaffe.



Väl hemma igen var det sovdags för Ebba och jag och Lucas la oss i soffan med täcke,chips,film och ben & jerry-glass,den är ju oslagbar!



Nu är det verkligen höst ute,kallt och löven börjar gulna. Så länge jag sitter här inne under täcket så tycker jag hösten är riktigt mysig.

Igår fick vi okej till byggstart också,hoppas den där gropen blir klar snart,sen vet jag ju inte så mycket om vad man gör men det vet ju min snickare:-)

Inga kommentarer: