SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 20 december 2009

Julbak

Började vi med igår kväll,vi gjorde nougatcrisp och källarfranska,vi gjorde även pepparkakskola men den blev inget bra så den slängde jag.

Blir nog lite mer idag,jag är på riktigt bakhumör. Jag och barnen bakar och lyssnar på julmusik på spotify DJ Roine – Ragnar firar jul (midnatt råder) denna låten älskar Ebba,hon snurrar,springer och tipp,tappar med sina fingrar:-)

Tycker julstämningen börjar komma,så härligt att snön ligger kvar och att det är kallt.

I eftermiddag är det glöggmys hos Johan och Sofia.
I fredags var det ju glögg-mingel hos Elin och Andreas. Elin,Andreas,Jimmy och Maria var det som hade fixat,det var jättetrevligt och massa gott tilltugg,tack för den kvällen!

Idag går jag in i V.25 jag börjar allt längta efter att ta hand om en liten bebis igen:-) Jag är så glad att vi ändå väntat så det blir 4 år mellan Ebba och bebisen,känns som jag kommer hinna med bebisen mer än vad jag hann med Ebba som bebis,Lucas var ju bara 2 år och då kräver dom ju en hel del,med all rätt.

4 kommentarer:

Nyinflyttad sa...

Nougatcrisp?? Det låter gott! Recept kanske??

Marica sa...

Jag vill oxå baka massor.. men det får nog bli på onsdag... nu laddar jag för sista dagen i skolan imorgon! Kramiz!

Jenny H sa...

Jag kan riktigt känna julstämningen genom att läsa din blogg :-), ja nästan till o med lukten från erat julbak!!

Kram!

ylvisen sa...

Mums!

Shit, det är snart mindre än 100 dagar kvar! Kommer bli kalas med en liten bäbis!

kram