SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 17 december 2009

Vinter

Så härligt väder,iallafall så länge jag slipper gå ut:-) Jag älskar snö och lite kyla men det västa jag vet är när det blåser,blä!

Idag har jag vart trött(ovanligt) ska ju börja med järntabletter nu,hoppas det hjälper lite. Hade tänkt åka in till Skövde och handla lite julmat och bakgrejer så jag kan baka i helgen. Martin har vart i Skövde idag så han ringde och sa att jag inte borde åka,det snöa och blåste så mycket så det blev stora vallar på vägen,jag blev hemma och kröp ner i badet istället.

Imorgon ska vi på glöggmingel hos Elin och Andreas. Farmor och farfar ska ha barnen så det kommer bli en trevlig vuxen-kväll,skönt.

Vad jag tyckte om spikmattan? Jag gillart! Somna nästan på den,blev helt avslappnad ju. Tänkte lägga mig på den en stund idag med. Har också hört att man ska avstå när man är gravid,har googlat lite på det och där står det både att det inte är någon fara och att man inte bör. Men jag har frågat min hälsoguru KRISTIN och hon tror inte det är någon fara så jag litar på henne.

2 kommentarer:

Marica sa...

Jag skulle oxå lita på Kristin! Finns ju så mycket råd och rön om allt, det jag har hört är att man inte ska gå på massage och ligga på spikmatta förrns efter v.14 men det har du ju passerat så då är det ju lugnt! Kul att du gilla mattan!
Vi ses tyvärr inte ikväll, jag har inte riktigt orken än.. och fortfarande huvudvärk men vi får ses en annan dag! Barnen måste ju få leka och jag vill fika :D
KRAM

Kristin sa...

Hej, hopp hälsogurun här;)
Man ska inte lyssna på alla rön överallt, det bara förbryllar. Gör det som känns bäst för dig och jag tror inte det är någon fara med spikmatta. Får den dig avslappnad så njuter bebisen imagen av det också. Bebisen mår bra när du mår bra.
Det finns vissa punkter man inte ska trycka på och reta när man väntar barn, men de sitter inte på ryggen. De sitter långt ner på magen, uppe vid axlarna och ner på tårna så kör på. Ligg och njut.
Kram Hälsocoachen, hihi