SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 29 oktober 2009

Äntligen mamma:-)


Min mamma har alltid velat ha en Herman,tyvärr fick hon ju bara töser själv och när det har väntats barnbarn har hon hoppats på att det ska bli en Herman,både jag och Jenny har ju varsin grabb men ingen av oss valde en Herman. Men idag var jag och hämtade en Herman hos Emma,det är en surdeg som man ska ta hand om i 10 dagar sen ska man dela han i 5 bitar, 4 av bitarna ger man bort till vänner och den 5:te ska man baka på. Spännande! Och mormor du ska få en egen Herman av mig om 9 dagar!

4 kommentarer:

jennie sa...

en sånn har jag oxå haft..
:)

Mor sa...

Jag ville inte ha en Herman att baka med..)
Jo kanske en att baka tillsammans med..)
Men vem vet om 162 dagar!!
Det gäller att aldrig ge upp.
Men jag är verkligen glad o stolt över mina stora "töser"och dom små tjejerna + grabbarna
Victor o Lucas (namnen helt OK)
Hm Hm (JOO skoja bara)
Kram

ylvisen sa...

Aldrig hört talas om! Kul idé!

Kram och trevlig helg!

Lina sa...

Åhh en herman kommer jag ihåg att jag hade för ett x antal år sedan.. hur går det med Herman? Du råkar möjligtvis inte veta grund receptet??

Jätte bra blogg..
// Lina