SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 28 oktober 2009

Baka


Så skönt att detta är sista jobbdagen denna vecka,sen är man ledig till måndagmorgon:-)!

Idag har jag och Ebba haft tjejmorgon,tvättat och smörjt oss,Ebba valde hårband och tog deo. Martin har glömt träningsväskan på dagis så idag träna vi på att ta på oss kläderna,det blir lätt att man gör det åt henne,men idag tog vi tiden till det och hon fixar tröjan och trosor själv,jeans och strumpor är svårare.

Efter det fick vi ett bakryck, har det i ugnen nu,får se vad det blir,jag gjorde en sockerkaka med crumbletopping,i Leilas bakbok har hon den toppingen fast på muffins men jag orkade inte stå och dutta på det så jag gjorde allt i ett,får se om det går att äta:-)

7 kommentarer:

Jenny H sa...

Ni är ju för duktiga!
Själv sitter jag hemma och jobbar (har egentligen LEDIG förmiddag så du inte tror jag sitter och bloggar och får betalt! ;-)) men jag känner att jag behöver komma ikapp med träningen för nästa vecka, då blir det ett annat upplägg! Sen kan man ju passa på att ta ut tiden till jul!

Nu ska jag fixa iordning mej och planera lite lunch!

Ses snart!
Kram!

Jenny H sa...

Att "blogga" för mig är ju alltså att läsa bloggar och lägga kommentarer...
Ville förtydliga ifall du trodde jag själv börjat blogga ;-)!

ylvisen sa...

Det lät spännande! Får man smaka?

ylvisen sa...

Det lät spännande! Får man smaka?

Johanna sa...

mums...ska dricka kaffe nu, det där verkar gott till :D

Skolgatan sa...

Det blev gott,bara så ni vet:-) Ylva kom du,Martin kan bjuda på kaka ikväll;-)
Kram mina söta läsare!

Malin sa...

Va mysigt med tjejmorgon och va duktig Ebba är med vispen! Kramar!