SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 28 april 2010

Fick besök tidigt imorse

Kräksjukan heter den oinbjudna gästen och det är stackars Ebba som är drabbad...
Har vart en jobbig natt,först sov Mira bra,åt klockan 12,sen vakna hon 3 och åt,sen hade hon ont i magen och bajsa,sen ville hon äta mer,då fick hon en flaska och klockan närmade sig halv 5,hon brukar bara äta och somna direkt så jag brukar knappt märka att jag vart vaken men idag ville hon inte somna,jag var supertrött,när hon precis somnat in och jag la mig tillrätta börjar Ebba gråta och hosta,jag tänkte att det är bäst att kolla henne för hostan lät mystisk.... Och ja där låg hon i spyor så det var bara att duscha henne och bädda ner henne i soffan. Martin fick börja senare idag så jag fick sova några timmar nu på morgonen.
Men idag blir det ju en riktig slappardag med mycket tv,hoppas det blir regn!
Vilken ögonfärg tror ni Mira får då? Lucas bruna eller Ebbas blå? Jag tycker dom börjar skifta åt det ljusare hållet så dom blir nog blå kanske....

6 kommentarer:

ylvisen sa...

Usch det lät jobbigt.... Hoppas det går över snabbt nu då och att ni andra klarar er!

Jag tror på brunt som jag!

Jenny H sa...

Min lilla stumpa... Dumma kräksjuka!

Ledsen Ylva, tror ögonen blir blå!

Din önskan slog in Jessica, trist regnigt väder...

Dags för mat!
Kram till er och en extra till Ebbis...

Mor sa...

OH FY..:( Stackars lilla Ebba..
O stackars lilla Jessica måste vara jobbigt att inte få nattsömn.
Hoppas nu bara att ni andra klarar er från "besök"
Tror att Miras ögon blir blå!!
Kram

Jenny H sa...

Nä bullis är bara lite fjantig med maten.. Sen spyr hon endel, men jag tror det är hårbollar hon försöker spy upp, det är ju rätt mkt päls på den där kissen :-)!

Påminn mig om att jag ska fråga dig en sak nästa gång vi ses! Gäller ett besök i Skövde!

Kram!

Marica sa...

Whää usch då.. kräksjuka är ju det värsta.. Hoppas ni andra klarar er och att Ebba kryar på sig snabbt! Men nää regn vil vi inte ha.. sol o värme ska det va :)
Kram!

ida sa...

Hoppas hon mår bättre och att ni har klarat er!!!