SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 6 april 2010

Ultraljud

Imorgon ska vi in och göra ett ultraljud,magen hade inte växt nått sen sist så nu har strecket på sf-kurvan planat ut rejält,växt 1 cm på 5 veckor. Känns bra att det blir kollat men min plan är att bebben ska komma inatt så slipper vi UL.

Ebba har inte vart pigg i eftermiddag,hon har sån hosta och somna i soffan,efter maten teckna hon sova men fick ta ett bad innan,vilket hon gillar men sen ville hon direkt i säng. Får se om hon hostar inatt får hon vara hemma med farmor o farfar imorgon.
Lucas får iallafall gå till dagis,dom(6-årsgruppen) ska sjunga på sigghusberg(ett ålderdomshem).

5 kommentarer:

marica sa...

Ja men då har du ju en plan i alla fall, att de ska komma inatt :) jag är i skolan ons o tors så då kan jag komma o snosa ;) Hoppas att Ebba piggar på sig! Tänker på er! Kram!

ylvisen sa...

Ja men i natt vore väl bra, vi säger så!

kram till dig och ebba å de andra

Skolgatan sa...

Tyvärr Marica det är besöksförbud på bb. Men du får komma när vi är hemma,vi bor ju rätt nära:-)

Jenny H sa...

Ta och dammsug sofforna ordentligt nu ikväll så ska du se att det sätter fart (för visst var det det du gjorde innan ditt satte igång sofia :-)?)!
Ge Ebbis en kram från mig... Inget kul med denna hosta...

Vi ses och/eller hörs snart!
Kram!

Malin sa...

Låter som en bra plan =) Med Thea hade jag tid för igångsättning (pga att jag har diabetes) kl 7:30 men kvällen innan satte värkarna igång och 8:02 var hon här. Hon var punktlig och kom v 40+0.
Jag tar för givet att du mobilbloggar när det är dags, du kan ju inte låta oss sitta här i ovisshet =)

Stackars Ebba, extra kram till henne.
Kram Malin