SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 13 januari 2009

Här kommer ett GI-recept som jag tycker är jättegott,lätt och bra med fisk för det äter jag inte så ofta.

Fiskfilé med täcke av ädelost och keso

Till 4 personer behöver du:
600 g fiskfilé
1 tsk salt
vatten
1 gul lök
2 msk olja
200 g keso
200 g ädelost
2 msk hackad persilja
malen vitpeppar
olja till formen

Så här gör du
1.Tina fiskfiléerna om du använder djupfryst fisk. Lägg dem i en form och strö över saltet. Fyll på vatten så att det täcker och låt stå medan du värmer ugnen till 225°.2.Skala och hacka löken. Fräs den i olja tills den är gyllengul. Smula ädelosten och hacka persiljan. Lägg löken i en bunke och blanda med keso, smulad ädelost och persilja. Krydda med vitpeppar, salt behövs inte eftersom ädelosten är salt i sig. 3.Ta upp fiskfiléerna och låt dem rinna av. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Ställ in fisken i ugnen tills den är vit och genomkokt. Den ska ha en innertemperatur på 60°. Bre då kesoblandningen över och baka i ugnen tills blandningen är genomvarm.
Serveras med vad man vill,jag har bara haft sallad till men quinoa är säkert också gott!

4 kommentarer:

ylvisen sa...

Ah va gott, det skall provas!

Emmas keramik sa...

Kul att ni dansat ut granen, det hade Tuva gjort på dagis i dag också. Kul att det händer så mycket på din blogg! Du är så duktig, en ny "måste titta på ofta blogg" :)
Kram Emma

Anonym sa...

Å det lät gott, går själv på gi nu så alla tips är välkommna!

Marika sa...

Det verkade enkelt och gott! Ska jag prova till helgen!

Marika.