SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 12 januari 2009

Trött trött trött

Kunde inte somna igår kväll. Hur lätt är det när man har vart vaken till ca tolv-ett hela ledigheten och sen ska man helt plötsligt upp klockan 4:40... När jag väl hade somnat så vakna jag typ varje halvtimme och kolla på klockan för jag trodde jag skulle försova mig.

Väl på jobbet så var det omställning och sen har det bara krånglat hela dan,ghaa!

Nu har jag hämtat barn,tankat bil,lagat mat,ätit,plockat ur diskmaskinen,plockat i diskmaskin,röjt lite allmänt och satt mig här och jäklar vad trött jag är. Barnen verkar också trötta dom är inte heller vana vid den tidiga morgonen. Lucas softar i soffan och kollar på tv,Ebba har bäddat med alla kuddar på golvet och vilar. Den enda som är i full gång i familjen är Martin,han spikar tak,blir jättebra,får ta bilder på det imorgon för nu är det mörkt och regnar.

Skriver säkert nått mer och förhoppningsvis intressantare sen:-)

16 kommentarer:

Marika sa...

Det är ju så "pissigt" väder också, i alla fall här! Så man blir ju trött av det också, fast det är inte lätt att komma upp på morgonen efter att man varit ledig!

Anonym sa...

JObbar du på plasten eller?

Emma sa...

Förstår tröttheten... Vi skulle haft en såndan dag här idag me... Men sjukan härjar ju fortfarande..

Kram

Skolgatan sa...

Hej Sara!

Nepp jag är på aluminium. Har du jobbat på tuben?

Kram

mamma sandra sa...

Hej!

Ja det är jätte roligt, och jag tycker att det går fort bara hon kommer på det!=)

Hoppas ni mår bra!

Kram

ylvisen sa...

Oj det var tidigt! stackare!

Jag ser fram emot bilderna som vanligt! Nu blir det brieost och the till guldbaggegalan:o)

Anonym sa...

Jag har jobbat på tuben. 5:an (den som gick snabbast) gillade jag bäst. Hoppade även in där själva tuben gjordes i bland (vad det nu hette) Jörgen var min teamledare (vet inte vad han hette i efternamn)
Saknar Tuben, det var en skojig tid i mitt liv :)

Anonym sa...

Hej Jessica. Jag var och kramade Ebba lite igår. När jag fick för Meja såklart. Det är så underbart att hon minns mig och tycker om mig fortfarande. Jag ville bara kolla om vi kunde träffas någon fm nästa vecka. Skulle vilja lämna en liten grej till födelsedagsbarnet...
Vi hörs snart kram Johanna

Malin E sa...

Hmmm..och inte gick det bättre på mitt skift sen när jag kom efter er.Kl 22 började det gå ok.Vad hade ni gjort med maskinen egentligen ;o)
Jag giiiiiiisar att det blir omställning när jag kommer idag om det gått lika kass so igår.Vilken jävla start efter julledigheten kan jag säga.Dagen gick inte fort om man säger så ;o)
Kram Malin

Skolgatan sa...

Hej Johanna!
Klart Ebba minns dig och tycker om dig:-)
Jag träffas gärna en dag nästa vecka,ni kan ju komma till oss den här gången,jag har inga planer så bestäm en dag du. Vi får höras. Kram

Skolgatan sa...

Hej Sara!

När var du på tuben då? Vet jag vem du är? Jag har vart där till o från sen 2001. Nu är det robotar som packar typ på alla maskiner på plasten.

Kram

Anonym sa...

Hejsan!
Jag vet inte om du vet vem jag är. Var där under 5 månader bara innan det blev varsel. Antingen hösten/våren 2002 eller 2003. Jaså, har de lyckats med det nu. Då hade de bara en eller var det två maskiner som 5 skiftarna körde med automatisk packning.

Skolgatan sa...

Ok kul men då har vi säkert jobbat ihop,jag minns en Sara,ljust hår:-)

Jag var också där innan varslet.

Kul att du läser min blogg!

Kram

Anonym sa...

Sara med ljust hår! Det låter som mig!!
Din blogg är underbar! Klart man måste följa!!

Kram

Anonym sa...

Och med lite titta bakåt i din blogg fick jag se en bild, känner igen dig!! Tänkte bara berätta det!

Anonym sa...

Jag kan inte måndag och tisdag. Vad säger du om torsdag? Vi kommer gärna till er. Då får jag se utbygget i verkligheten också. Kul.
Kram Johanna