SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 8 januari 2009

Vindväv

Första jobb dagen gick bra,det krångla ganska mycket nu när maskinen har fått stått så länge men då går ju tiden fort iallafall.

Idag har vi satt vindväv på bygget,blev så vackert:-D
Lucas tycker det är så kul med bokstäver nu,vi pratar mycket om vilken som är hans,mammas,pappas,Ebbas och Elsas bokstav,det är roligt att han är intresserad. Vi har läst ABC-boken den tycker han är väldigt bra och så tittar han på fem myror är fler än fyra elefanter,en klassiker som verkligen håller tycker jag.
Nu ska jag snart laga mat igen,gör inget annat än äter och lagar mat,gott det!

7 kommentarer:

ylvisen sa...

Ja mat är bäst! Ja huset blev ju riktigt fint ;o)

ylvisen sa...

Å sen skulle jag ju skriva att det var så roligt att Lucas har börjat gilla bokstäver, det måste ju vara jättebra för honom!

Anonym sa...

Oj vad långt ni kommmit ändå på bygget! Kram Petra

Anonym sa...

Vad det går fort att bygga!! Vad blir det för rum?

puffeltufflan sa...

Sista skriket på Väven ju =)

Må gott!

Kram!

Skolgatan sa...

Hej Erika!

Det blir en källare som vi ska ha hemmabio i,sen blir det 2 rum uppe och en stor garderob,rummen till barnen och garderoben till mig:-)

KRAM

Anonym sa...

Å herre G, finns det en källare också! Man skulle ha gift sig med en snickare... Du gör helt rätt i att snärja honom ;-)