SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 4 januari 2009

Barnhemmet..

Nu har vi alltså jag och barnen vart och handlat,det gick fin,fint så nu är det fullt i kyl/frys igen,skönt.Martin har vart och gjort takstolarna klara.

Nu är nog min mamma på väg hit,hon skulle gå till oss så skjutsar Martin hem henne sen. Jag har gjort iordning tonfiskröra och sallad till oss. Vi ska nog se på barnhemmet,den ska ju vara lite läskig:-)
Idag kom Lucas in till oss kl:10,då gick vi ner och gjorde frukost,sen väckte jag Ebba kl halv 11... Hur ska det gå sen när dom ska börja dagis? Men men man kommer väl in i det snabbt sen igen. Dom har ju vart uppe lite länge på kvällarna. Ebba sover redan för kvällen nu för hon var jättetrött och har inte sovit middag.
Imorgon ska vi till Jenny och Mojje,Bjurström och Elin ska bjuda på mat där,kommer bli så trevligt. Barnen ska sova hos mamma och pappa.

5 kommentarer:

mamma sandra sa...

Ja hon är nog rätt stark i kroppen =)
Och har en vilja av stål..

Jag länkar din blogg på min sida också!..

Kraam

ylvisen sa...

Oj halv elva, ha ha!

Barnhemmet var den vi skulle ha sett igår men som jag gav upp efter att könsorden haglat där nere... Jag orkar inte...

mamma sandra sa...

Jag läste att Ebba va duktig utan blöjan.. =) Är hon blöjfri nu? Hur gammal är hon? Läste även att ni gått tecken-kurs, hur va det? Tusen frågor :O men jag har inte haft tid att läsa så mycket än..

Kram

Anonym sa...

Kul att se bilderna från ert hem. Jag visade sambon för jag tyckte ni hade så fint och jag ville visa att det finns andra som också vill ha Marimekkotyger på alla väggar...haha...
Jag har också problem att hitta på lunchmat med GI. Äter dock gröt till frukost så omelett är alltid snabbt.Du får gärna skriva in recept på dina favoriträtter, alltid kul med inspiration!
God fortsättning på 2009 på er, förresten den klänningne från Gangstar var jättetuff, kommer gärna på party igen...
Anette

Anonym sa...

hallå hur tyckte ni om filmen? ja tycker att den var så där. den var inte som ja hade tänkt mi. hoppas att ni får trevligt i kväll. kram från oss till er.