SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 14 januari 2009

Gymnastik

Idag hade vi möte på jobbet så jag hämta inte barnen förrän kvart i fyra.
Sen åkte vi på gymnastik,det är Lucas gymnastik men Ebba fick hänga med för Martin jobbade ute. När vi kom dit undrade gympa-läraren om Ebba också vill börja,man ska ju vara 3 år och det blir hon ju på söndag. Så idag fick hon vara med på riktigt,hon tycker det är så kul,hon bara lyser:-)

Nu har vi ätit chili con carne,gjorde en stor gryta så det ska räcka imorgon med tänkte jag.


Här kommer ett gott frukostförslag till oss GI:are:-)

Omelett med makrill i tomatsås:
Till en person behöver du:
3 ägg
2 msk sojagrädde (eller grädde)
1 burk makrill i tomatsås
1 röd paprika
1/3 purjolök
salt och malen vitpeppar
rapsolja till stekning
Till servering:1 tomat 50 g fetaost

Så här gör du
1. Ansa och strimla paprika och purjolök. Blanda ägg, sojagrädde, salt och peppar. Tillsätt makrill, paprika och purjolök. 2. Hetta upp oljan i en stekpanna och stek blandningen. 3. Tärna osten och skiva tomaten. Lägg på tomat och ost, servera med grönsallad.

15 kommentarer:

Marika sa...

Kul med gympan, tänkte vi skulle börja på något också men det är det där med tiden!

Ska testa omeletten!

Marika.

Anonym sa...

Mer GI mat!! Gud vad bra! Ska börja här igen nu jag och en kompis!!!

Kram

Skolgatan sa...

Hej Sara!

Japp tänkte försöka lägga ut några av mina favoriter här ibland.

Lycka till med gi:andet:-)

Kram

Skolgatan sa...

Marika testa den,jättegod!(tyckte jag)

Kram

ylvisen sa...

Det ska provas! :o)

Kul med gympan, felix älskar sin gympa så jag kan tro att hon gillar det! kram

Emma sa...

Va gött de lät! Måste nog pröva nån dag! Jag har ju bara gått inför godiset än så länge... Peppar peppar än så länge funkar de...

Anonym sa...

Tack för tipset, receptet ska testas i helgen när jag hinner laga nåt annat än gröt till frukost. Förresten har du hört om någon annan fått missfärgning på sina gangstar klänningar med sån röd kantband? Eller blå var det på vissa. Emma hade också fått det och jag fick det nu när jag tvättade klänningen första gången.
Anette

Skolgatan sa...

Jadu Emma det är ju inte dåligt att inte äta godis.

Men prova omeletten den är god.

Kram

Anonym sa...

Åh vad glad jag blir när Ebba har fått börja gympan oxå! Kan se framför mig hur hon strålar!!
Heja Ebba- värsta grymma tjejen!!!

Stor kram o go natt!!

Skolgatan sa...

Hej Anette!

Nej det vet jag inte men så ska det ju inte va. Jag har tvättat min flera gånger och det har inte synts nått fast jag har ju röd kant. Har du kvar kvittot? Jag kan höra med Therese om det.

Kram

Skolgatan sa...

Hej Jenny!

Ja nästa gång jag går med dom får jag ta med kameran,men jag förstår att du kan tänka dig:-)

Kram

Anonym sa...

Lät som ett mumsigt recept,, det får nog bli lunch i helgen :-)

Roligt att Ebba oxå fick börja på gympan,, hon är jätteduktig!! Hon har ändrat sig så tycker jag, blivit lång och sträckt på sig,, stora tjejen som snart fyller tre!!

Kramiz :-)

Anonym sa...

Hejsan!

Du har något att hämta i min blogg!
Kram

Anonym sa...

den måste jag testa känns som jag har lite idetorka just nu. Såg att nån skrivi om nån klänning bara att reklamera den ska inte var några bekymmer. Så tråkigt när det händer nåt sånt.

Carina - den gråa pippin sa...

Vad kul med gympa!
Felix går på upp och ner. Han var med i lillasysters grupp förut, men nu har de börjat med saker som jag tycker är mer för den blivande "flick-gymnasten", så då fick han börja med Upp och ner som han älskar.