SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

fredag 16 januari 2009

Paket

Ebba fick paket på posten idag,var en jättefin tröja från hennes blivande man,Felix<3

Hon ska ha på sig den imorgon så då kan ni få se hur den sitter,kommer bli en cool tjej med en cool tröja:-) Felix mamma hittar ni ju här:http://ylvisen.blogspot.com/ den bloggen ska ni läsa för hon skriver så mycket bra!



Ikväll har vi ätit ett nytt gi-recept som var gott och lätt att göra. Här kommer det receptet:

Kycklingfilè med champinjoner:

Till 4 personer behöver du:
800 g kycklingfiléer
200 g skivade champinjoner
2+2 msk smör
salt och malen vitpeppar
4 dl kycklingbuljong
2 dl grädde
1 msk pressad citron

Så här gör du
1.Lägg de skivade champinjonerna i kall stekpanna. Hetta upp och låt vattnet dra ur. Lägg i smör och bryn champinjonerna. Lägg dem åt sidan. 2.Skär kycklingfilén i mindre bitar. Krydda med salt och peppar och skaka om. Smält smör i en gryta. Låt kycklingen fräsa utan att den tar färg. Häll på buljongen och rör om. Häll i grädde, pressad citron, salt och peppar. Lägg i den stekta svampen. Låt allt småputtra under lock på svag värme ca 5 minuter.3.Kontrollera att kycklingen är genomkokt. Koka annars någon minut till. Jag serverade med en ruccolasallad,lite fullkornspast och parmesanost.

7 kommentarer:

Marika sa...

Vilken fin tröja!

Lät smaskigt det där, får vi testa...

Marika.

stina sa...

Den va jätte fin..Och maten ska ja tessta för jag äter hela tiden nu ja kommer att väga 150 kg snart
ha de
kram

Marika sa...

Sorry! Hann publicera det nya inlägget innan jag såg att du kommenterat!

Tack för kommentaren! :-)

Marika.

Marika sa...

Ja visst ja! Jo jag vill gå ner ca 20 kilo, så jag har en lång tid framför mig med GI.

M.

Anonym sa...

hej på er nu har jag haft min högtidsstund och läst bloggen.Skulle kunna läsa varje dag men det blir för bökigt!Det viktigaste idag är att gratulera min lilla gosegumma som fyller tre imorgon!!!!Hoppas du får en jättebra dag!När du fyller fyra tänker farmor vara hemma.Det du!Krama alla från mej men den största kramen du min godisflicka! Farmor

Skolgatan sa...

Hej farmor!
Ebba tackar och skickar kramar:-)
Hoppas ni har det bra.

KRAM

ylvisen sa...

Man va sjuttom, hur har jag kunnat missat detta inlägg??

Ska spara maten, det lät gott! Micke äter ju inte svamp men jag äter gärna själv!