SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 4 januari 2009

Storhandling

Phu,idag är det storhandling på maxi som gäller. Ska prova lite nya recept det är alltid kul men då ska man ju ha allt hemma till det. Det svåraste med gi tycker jag är lunchen,man vill ju inte laga nått avanserat och man vill inte äta omelett,eller ägg och bacon som man oftast äter till frukost.

Ikväll kommer min kära mamma hit så ska vi se på skräckfilm,blir väl nått gi-tugg till och så blir det fusk idag med lite vin. Vin är väl ett måste till skräckisar..?

3 kommentarer:

ylvisen sa...

Klart du ska ha vin!

Något som jag tycker är gott är att göra en broccoli och blomkålsgratäng där man först kockar grönsakerna i grädde och senap en stund och sen i en form och på med ost och typ solrosfrön å in i ugnen. Den gratängen kan man äta av flera gånger med typ kyckling till, eller bra korv, kött eller köttfärs eller vad man nu har. Jag tror receptet finns i den där gi för hela familjen! Du kanske redan har provat den gratängen, går säkert att göra med andra grönsaker oxå!

KRAM

Marica sa...

ska ni se på den där filmen barnhemmet?
kram,, klart ni får lyxa till det med lite vin :-) man måste ju nuta lite av ledigheten! kram!!

Anonym sa...

Ur GI-synpunkt så är inte vin särskilt farligt. Innehåller, tack och lov, inte så mycket kolhydrater. ;D