SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 16 augusti 2009

Söndag

Ja som ni har sett innan så har vi haft storstädning här på skolgatan,Martin tog nedre våningen så tog jag och Lucas övre våningen,Ebba fick se på film för när hon skulle vara med så hällde hon ut allt lego på golvet och det kändes inte som det behövdes.
Så skönt med ett rent hus och nybäddade sängar.
Sen har vi vart och ätit mat hos Martins föräldrar kött,sås och potatis,det var så gott,längesen jag åt det. Efterrätt var det också äppelpaj och vaniljsås.
Efter maten åkte jag,Lucas och Elsa till skogen,hittade lite svamp men det var mest för att Elsa skulle få komma ut för vi fick en halv ica-kasse med svamp av min söta mamma och pappa förut,så vi har så vi klarar oss,tack för det!
Nu ska jag snart se 100 m-finalen. Ikväll har jag tänt ljus för nu tycker jag det börjar kännas som höst,är ju kallt ute och redan mörkt. Imorgon är det jobb igen men eftermiddagsvecka så jag har ju sovmorgon.

2 kommentarer:

Marica sa...

Vi har oxå tänt ljus ikväll,, mys ju :-) även fast jag i och för sig föredrar sommaren och varmt och ljust ute bäst... KRAM

ylvisen sa...

Jag gillar oxå när man får tända ljus och klä på sig lite! Höstshopping är oxå himla trevligt!

Å den maten me like!

KRAM