SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

lördag 22 augusti 2009

Lördag


Lucas läser bok för Ebba,Ebba tecknar bada:-)

Idag har Martin äntligen kopplat in tvättmaskinen och gjort iordning i tvättstugan,jag städa där så nu kan man använda den igen. Jag har massa tvätt men jag har bara orkat köra en,ska ta tag i det imorgon.

Ebba är så gott som blöjfri på dagarna nu,hon går till toaletten emellanåt då är det bara att hänga på och sätta henne där så kissar hon nästan jämt. Jag brukar ta på en blöja om vi ska iväg på nått och idag när vi skulle gå och handla kissa jag henne och tog jag på en blöja. Sen kom vi hem,laga mat och åt sen teckna hon bajsa så då gick vi på toa och då gjorde hon både nummer 1 och 2 och blöjan var helt torr,duktiga tjej!

Annars har det vart en lugn lördag,jag har sovit middag,skönt. Sen gick hela familjen och handla lite mat och mys. Vi har ätit varma mackor med kantarellstuvning så nu är jag pröppmätt.

Snart ska vi se på slumdog millionaire,har hört att den är jättebra så det hoppas jag nu.

12 kommentarer:

Fisan sa...

Duktig Ebba! Jag är också jättenyfiken på den filmen. Ska bli kul att höra vad du tycker om den.
Trevlig lördagkväll! :-)

Marica sa...

Hur var filmen?? Har ni den på DVD så att man kan få låna den? :-)
Kramiz!

Jenny H sa...

Det är verkligen en duktig tjej ni har! Det funkar ju jättebra utan blöja!!
Kommer förbi sen!

Kram!

Skolgatan sa...

Filmen var jättebra men det var inte dvd.

Japp Jenny kom sen vi är utan man i huset idag och vi ska vara hemma!

Mor sa...

Duktig Ebba!!
Om det inte var en DVD film vad var det då??(fattar inget vet du)
Annars hade jag också velat se den.
Kram

Skolgatan sa...

Men mamma det är en blueray du vet,dom blåa,men du får gärna komma och se den här:-)

Erika sa...

Duktigt av Ebba!!! Och duktigt av hennes föräldrar att ta tag i saken.

Här är det en bit kvar, ganska lång bit, tills blöjan är avverkad.

Mormor/Morfar sa...

Bra gjort Ebba! Hoppas det blir Felix nästa gång. Killar är ju lite senare, men vi håller tummarna.

Skolgatan sa...

Jaha nu förstår jag vem mormor/morfar är,Felix mormor alltså:-)Kul!

Marica sa...

Läsarna sprider sig :-) Kul!

Mor sa...

Ja tack!! jag kommer gärna o ser en blå bluerayfilm (hihi)
Och särskilt om den var bra.
Kram

ylvisen sa...

Va duktig hon är!!!