SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 20 april 2009

Sesamlax med chévre



Olivolja
700 gram lax
Salt och vitpeppar
150 gram chévre(getost)
1 burk creme fraiche
5 soltorkade,marinerade tomater
1 msk finhackad färsk dragon
2 msk sesamfrö

Sätt ugnen på 225 grader. Smörj en ugnsäker form med olivolja,lägg i laxfilén och salta och peppra.
Smula chévren i en bunke och blanda med creme fraiche. Hacka soltorkade tomater och dragon fint,blanda ner i ostkrämen. Smaka av med salt och vitpeppar.
Bred blandningen över laxen och toppa med sesamfrö. Ställ in i ugnen i ca 20 min. Servera med en god sallad eller kokta grönsaker.

Ett jättegott recept från boken "Gi in the city"

5 kommentarer:

Nyinflyttad sa...

Du är så duktig på att hitta bra recept! Tackar!!
Kram

Lena sa...

Mums. Receptet är nu kopierat!

/Lena

ylvisen sa...

Ah det lät gott! ska sparas! jag saknar tid just nu men det blir väl bättre med det snart, kanske....

Klänning var jättefin, blir perfekt på din långa ståtliga kropp :)

kram

Anonym sa...

Hej! Det här är ett av mina favvorecept....sååå gott! Kram Johanna

Anonym sa...

Låter så attans gott ju!!
Kopierar receptet jag med!

Hoppas allt är bra med er alla!!

Må så gott!

Kram!