SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 16 april 2009

Köttfärsdolmar med coleslaw


600 g blandfärs
1 ägg
½ dl grädde
Salt och peppar
1 dl strimlad vitkål
1 morot
Olivolja eller smör
½ dl vatten
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda färs,ägg,grädde,salt och peppar. Strimla vitkålen fint. Skala moroten och strimla den med potatisskalaren. Stek vitkål och morot i lite olivolja eller smör ett par minuter,häll på vatten och låt koka in. Forma avlånga bullar och fyll med kålblandningen(jag orkade inte hålla på att fylla varje så jag blandade ner kålblandningen direkt i färsen). Sätt in i ugn i ca 15 min.

Färgglad coleslaw
5 dl strimlad vitkål
½ dl rödkål(jag tog morötter)
3 msk majonnäs
2 tsk fransk senap
½ dl creme fraiche
Strimla vitkål och rödkål,lägg i en bunke och blanda i övriga ingredienser.

4 kommentarer:

Jenny H sa...

Mmmmmmmmmmmm..mums......

Carina - den gråa pippin sa...

Åh, vad gott det lät. Det måste jag prova. Tack för receptet. Kram

ylvisen sa...

Det ser gott ut, har skrivit ut det så klart, hela din blogg kom ut tror jag, ha ha!

Petra sa...

Åh ser jättegott ut!

Ny blogg *ler*

http://litenduva.blogg.se

Kram Petra