SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

lördag 29 november 2008

Advent

Nu är stjärnor och ljustakar uppe. Lucas var med och sa att han tyckte det var fint och att det var roligt. När vi var ute idag så teckna Ebba vagn och gick till garaget där vagenen står,så då fick jag ju ta ut det så hon fick sitta lite i den. Det är så kul för det känns som det sprutar tecken ur tösen nu:-)

Lucas ville jag skulle ta kort på han och stjärnan:-)

Adventspyntat på skolgatan:

Ebba:


Martin jobbar på ute men nu har vi stopp i avloppen igen så han och Johan försöker fixa det,jobbigt när det krånglar hela tiden.
Han får ju bra hjälp:



Är det nån där nere??


Ikväll ska vi hem till Marica och Fredrik,Sofia och Johan ska också med. Vi tjejer ska laga mat och killarna får ta barnen. Ska bli trevligt var jättelängesen vi sågs allihop.

5 kommentarer:

ylvisen sa...

Va fint ni gjort! Ha det så trevligt ikväll! Här ska vi baka pepparkakor! KRAM

Kerstin B sa...

Roligt med adventfint. Vi flyttar den 15 december så vi lever mer och mer i flyttkartonger. Imorgon går en stor kärra söder ut så jag har liksom lite missat att det är advent. Får kolla in hur fint ni andra har gjort.
Kram
Kersitn

Anonym sa...

Vad fin Lucas är bredvid stjärnan, och vilken bra hjälp pappa verkar få av honom!
Det är så kul att läsa din blogg! Synd att du inte vann Rix blogg tävling, jag skulle röstat direkt om det bara gått! (lite också för att du skulle varit med i radion då, hihi!)

Skolgatan sa...

Ja Sofia,verkligen synd att jag inte fick höras i radion...
Kram!

Anonym sa...

Vad är det ni bygger??

Stjärnorna kom upp här med, tillslut. Varför ska det alltid krångla. Om de kan vara en tröst så passar inte färdiga gardiner i 70-tals hus heller.