SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 26 november 2008

Uppdatering

Jag han inte skriva innan jobbet förut idag. Det gick bra hos logopeden,vi ska tillbaks nästa vecka och få material och tips på hur vi ska träna honom. Vi hann med en sväng på stan också så jag köpte ett par nya jeans,Lucas tyckte dom var fina och då var jag ju tvungen att köpa dom;-)

När jag lämnade Lucas på dagis idag var ju Ebba redan där,hon kramade mig så härligt! Jag skulle kunna stå så i timmar men var ju tvungen att rusa till jobbet. Nu har vi gått till jobbet hela veckan,riktigt skönt ute,men man blir ju pigg så man kan ju inte hoppa i säng direkt när man kommer hem.

Tack alla för fina kommentarer om Ebbas träning,Ebba är duktig(tycker jag..) men jag har ständig ångest över att inte göra tillräckligt. Känns ju lite bättre nu när jag har mer ensam-tid med henne,jag har massa ideer på roliga tränings-lekar nu,tack Ylva för hjälpen! Lucas logoped verkar också jättebra så det ska bli kul att se hur vi ska träna han. Hon hade en låda med ljud-kort i så fick lucas ett fiske-spö=pinne med snöre och en magnet,sen fick han fiska upp korten i lådan,det satt ett gem på varje kort så det var så dom fastna,smart va? En sån låda tänkte jag göra. Får åka till hem och hobby imorgon,tänkte även leta efter smågrejer och nån tygkasse så vi kan göra en sångpåse,annars får jag väl sy en men det är inte min starka sida..He,he.

Nej nu ska jag nog ändå gosa ner under mitt sköna täcke.

Igår fick jag prins annorlunda-boken,har inte hunnit kika i den än men hoppas kunna göra det i helgen. Jenny H,du får självklart låna den när jag är klar.

Grattis Linus Davidsson på namnsdagen:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett annat tips är att göra sagopåsar......en saga /påse. Antingen gör man sagen på papper och laminerar eller så försöker man hitta figurer....tex till sagan om den lilla lilla gumman så kan man hitta ett litet bord, pall, stäva mm........Säg bara till om du vill ha sagan för jag har den ngnstans i mina jobbepapper!
Ett tips på en bra idésida är
http://www.ingelaslekstuga.se/
Kram Petra

Anonym sa...

Svar på min blogg:


Haha.. det var ingen bra start jue :D

Ja attans skönt att hon är bättre..
bara det fortsätter och inte vänder.

Magsjuka är ingen kul... bluäk!!

Hoppas, hoppas ni klarar er!!
*Håller tummarna*

Ha det gott!

Kram!

**************

Vad duktiga ni alla är på att träna era små..
Jag har varit och är ganska "lat" när det gäller Hannas träning.
Men det har ju gått bra ändå..
Hon är ju attans duktig.
Har känt att det har varit lite svårt med att få till tid eftersom jag har tre till hemma.. ja tidigare när alla var lite mindre.
Jag "tränar" henne på mitt egna vis
Det är liksom inbakat i livet.. i vardagen.. träningen.
Inga böcker eller instruktioner utan jag följer magkänslan om vad som kan vara bra för Henne.
Just så som man tränar som andra barnen.. för livet.
Förstår du?
Vissa saker tog dagis över som "Irene Johansson medtoden"
Och det funkade ju attans bra.
Någonting rätt måste jag ha gjort eftersom Hanna fick otroligt bra omdömen på Utvecklingssamtalet.
Eller så har jag inte gjort ett dugg utan det är bara så hon är.. *ler*
Läraren sa också att den grupp som hon har nu är den duktigaste gruppen någonsin.. och det låter ju lovande *ler*

Ha det gott!

Kram!

ylvisen sa...

Va bra att logopeden kändes bra, det betyder ju mycket! Synd att du har så långt till IKEA, där har de ju bra påsar, du skulle kommit hit i helgen så hade vi kunnat handla ;o) Va duktiga ni är som går!

KRAM