SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

lördag 22 november 2008

lördag-kväll


Nu har vi vart och handlat i Skövde,oj vad mycket folk det var. Först var vi på biltema och köpte tö-salt som vi ska hälla på plattan så det inte är is där. Sen skulle jag köpa bunt-band också och dom var ju väldigt lätta och hitta,jag kolla i katalogen och där stod det att dom var på bil,el,tillbehör jag leta ihjäl mig. Sen frågade jag efter det och då fanns dom på verktygs-avd,konstigt att jag inte hitta...

På maxi är det fint nu men jag har inte lärt mig vart grejerna är än,så jag irrar omkring rätt bra innan jag känner mig färdig.

Det är fortfarande snö kvar och minus-grader,det är riktigt mysigt med vinter-väder men jag tycker det är jobbigt med kyla,finns inget värre än att frysa. Jag är väldigt nöjd med mina UGG:s,dom är så varma,har tyvärr ingen varm jacka än,hoppas kunna komma upp på vinden snart så jag vet vad som finns. Men vinds-luckan är på samma sida som gropen. Alla advensgrejer är ju också där uppe.. Men det är mysigt att sitta inne med ett glas vin,skulle vart ännu bättre med glögg men det har jag tyvärr inte.

Lucas och Ebba har haft lite mys med chips och godis nu,får se om dom orkar någon pizza ikväll,men det är ju favorit-mat så några bitar slinter det nog ner:-) Nu är dom uppe och leker på rummet och Martin kollar på hockey. Fia och Fredrik kommer om en timme men vi ska ju ha köpmat,smidigt. Annars har jag ett nytt recept jag ska testa men det återkommer jag med när jag har gjort.Blir en lugn kväll,det är skönt det.


Igår fick våra kompis i Skövde en liten kille. Grattis Annah och Philip! Vi kommer och hälsar på så fort vi får.




Inga kommentarer: