SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

lördag 15 november 2008

Lugn lördag

Idag sov vi länge,vaknade halv tio,var riktigt skönt! Sen ringde Wilma och ville leka med Lucas så vi skjutsa dit honom sen åkte resten av familjen till Skövde och kika lite i affärer. Sen handla vi på Ica maxi och avslutade skövde-trippen med mcdriven,jag tänkte fuska med gi och köpte nån hamburgare som dom hade nu,california eller vad den hette,smaka blä så jag kunde inte äta den,spotta tillomed ut biten jag hunnit glufsa in,så det blev några äpple-bitar från Ebbas happy-meal..

När vi kom hem lämna dom av mig vid Jenny så hämta jag Lucas,vi gick hem,eller jag gick och Lucas sprang,Wilma och Pamela var med och hämtade Wilmas singstar så det var nog därför han sprang,han brukar ju vara världens lataste annars:-)

Sen spelade vi Byggare Bob-lotto och memory,Lucas tycker det är så kul och han vann stort i memory som vanligt över mig:-)
Ebba roade sig med att se på sin favorit-film,Hopphatten.




Ikväll åt vi gorgonzola-banan,jättegott och lätt att göra,det gjorde vi på Jennys fru-hippa och har blivit en favorit:http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=155654


Efter maten gick Ebba och la sig,hon var trött. Lucas och Martin slog sig ner i soffan med chips,choklad,cola och festis.
Jag la mig i badet med ett glas rött och en ny bok.


Martin kollar på hockey-kväll så jag får fortsätta sörpla vin och surfa lite,inte helt fel en lördag-kväll. Efter hockeyn blir det säkert en film.

1 kommentar:

ylvisen sa...

Ah...den där gorgonzola-bananen håller jag med om att den är fin, har ju fått den hos dig!

Va långt hår ebba har fått! kram