SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 19 november 2008

Gympa-avslutning

Idag var det termin-avslutning på Lucas gymnastik(glömde tyvärr kameran..) Han har verkligen utvecklats sen vi gick förra året och han tycker det är så kul. Ebba var också med och hon tycker det är väldigt kul att få klättra upp på bänkar och göra kullerbytta:-)
När vi kom hem var det lagom att barnen slappa lite till bolibompa medans jag fixa kvällsmat. Efter maten var det bad-dax,Ebba kladdar all mat i håret så nu får hon vara ren och lukta gott inatt iallafall.

Martin har vart ute och jobbat i gropen,är ju inte mycket till grop längre men det är så vi kallar den,jag och Lucas. Han har lagt ut plåtar som man ska lägga värme-slangen på sen ska man gjuta igen.
När barnen somnat gick jag och Elsa ut på en lång-promenad med Camilla och Meja,var riktigt skönt för jag har vart så trött idag,men trevligt sällskap och frisk lite kylig luft gjorde nytta.
Imorgon ska jag,Ebba,Camilla och Tuva åka på ds-träff i Skövde,det är alltid trevligt.
Igår var vi på teckenkurs,det var kul nu har vi bara en gång kvar.
Nu ska jag förbereda för morgondagen,mat,kläder,skötväska mm,vi ska vara i skövde kl 15 och jag slutar 14,ska hämta barn på dagis,lämna Lucas hos Jenny och hämta Camilla och Tuva,det ska nog gå fint:-)

1 kommentar:

ylvisen sa...

Ah vad det händer mycket i gropen, va roligt! Här händer inte mycket just nu! Vi ska oxå på gympaavslutning fast på lördag, med upp- och ner. Härligt med promenad, här går det inte att gå nu, snö och halt! KRAM