SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 11 november 2008

Dagis-möte

Idag har vi vart på dagis-möte om Lucas,han är ju sen med sitt tal och då tyckte vår specialpedagog att han ska få gå fler timmar,så nu ska han lämnas 3 timmar innan Ebba mån-ons dom veckorna jag jobbar eftermiddag. Det känns riktigt bra,han har utvecklats massor det senaste,det tyckte fröknarna med,men kommer nog må bra av att få vara utan Ebba och få jobba ensam med en fröken en stund varje dag. Jag och Ebba kommer också må bra av lite ensam-tid för då kan vi träna Ebba grejer och gå promarenader:-).

Idag har jag vart ute på en långrunda,bara jag och Elsa,barnen fick ju stanna på dagis och jag var hemma halv 12,så då passa vi på att gå,så skönt men konstigt att gå utan vagn när det är ljust,jag går oftast själv men då brukar det vara på kvällen när barnen har lagt sig. Imorgon ska vi gå med Sofia och Linus,det ska bli riktigt trevligt,var så längesen vi sågs,jag har massor att berätta:-)!
På fredag ska jag jobba över,inte så kul men bra pengar för det är produktionsövertid så då får man extra,extra betalt.

Nu är det dax att börja förbereda sig för jobb..

2 kommentarer:

ylvisen sa...

Va bra att du får lite mer Ebba-tid, skulle jag oxå vilja ha ;o)!! Blir säkert bra för Lucas med! KRAM

Anonym sa...

Hallå! Vad är det ni bygger? Kram Petra