SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 27 november 2008

Tids-optimist



Innan jag fick barn var jag alltid ca 20 min innan utsatt tid när jag skulle göra nått. Nu när jag har barn så tänker jag att jag ska vara 20 min innan utsatt tid eller iallafall 10 min,men ju närmare målet jag kommer så får jag minska tiden 5min..2 min.. ok 0 min men ändå i tid och då är jag nöjd! Fasen att det ska vara så svårt men jag tycker inte det spelar någon roll hur tidigt jag börjar ta på kläder på barnen,sätta dom i bilen mm ändå rusar bara klockan iväg. Vad jag vill komma fram till är att jag inte har hunnit vare sig till hem och hobby eller ica idag. Jag har städat och lagat mat,tvättat,plockat ur o i o ur o i diskmaskinen och man hinner inte mycket mer märker jag,nu var ju min nästa tanke att jag ska gå till dagis med barnen,tror det kommer sluta med en bilresa... Ok det var mitt svammel för idag:-)
Det kan vara detta tiden försvinner till,jag plockar,plockar,plockar och plockar och ändå så bildas det sånna här högar överallt:-)
Har ju hunnit göra en riktigt god middag. Lax,sallad,quinoa och dillsås,mums!

2 kommentarer:

ylvisen sa...

Äh ni har väl aldrig stökigt, kan jag aldrig tro! Vilken fin mat du lagt, va duktig du är!

Fick ett bra tips av Anneli (seaside tidigare på fl) att man kan ha memory med dagisbarnens kort, alltså dagisfotona! Bra va?

Jag är oxå tidsoptimist!

Anonym sa...

He he här är en tidsoptimist till....Som ylvisen sa Memory i alla dess slag är bra både med kompisar familj och vardagsföremål djur mm. Kram Petra