SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 24 november 2008

Tyst

Oj,oj,oj det är så tyst så det nästan gör ont i öronen,jag kommer inte ens ihåg när det var så här tyst i mitt hus senast.. Ingen tv,Lucas är på dagis och Ebba sover. Det är ju sånna här stunder man längtar efter när det är tjo och stoj,men nu när det är så här tyst är det nästan tråkigt,konstig man är,det är ju nu jag ska passa på att njuta.

Idag kom Lucas in kl:7,då brukar han lägga sig och gossa lite i våran säng men jag kände mig pigg så jag föreslog att vi skulle gå upp,Ebba var också vaken,hon brukar somna om efter en stund men jag tog med henne ned för då kan hon sova middag innan hon ska till dagis.
Vi myste en stund i soffan,sen var det dax för frukost och påklädning för idag började ju Lucas dagis kl:10 och jag har tänkt att vi ska gå dit,han kan ju vara rätt lat så då får vi in lite vardags-motion också:-) Konstigt att jag ska komma på sånt värsta snö-dagen,hela våren och sommaren har vi tagit bilen men idag när det snöar och blåser,ja då ska vi gå..He,he men det är riktigt skönt med vinterväder och Lucas gick hela vägen utan gnäll.





När vi kom hem igen så var det dax för Ebba-träning,jag har tänkt att denna veckan ska vi träna på former,så vi pussla och la klossar i låda(vet inte vad det heter..).Sen ville hon ju även leka lite med babblarna,så hon pysslade med Diddi,Doddo och Dadda,dom pussade varandra,fick stå i kö och i ring:-)



Idag ska jag även börja gå till jobbet,en jobbarkompis har flyttat ganska nära oss så vi ska börja gå ihop,jättebra!

2 kommentarer:

ylvisen sa...

Ja det var ju ett dumt förslag att gå just idag, ha ha! Fina kort! Jasså, är du pigg, beror det på GI-maten eller, känner du någon skillnad?

Grodansmamma sa...

Kul att du också bloggar! Och vad stor Ebba har blivit. Hoppas ni mår bra. Kramar från Anna