SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 30 november 2008

1:a advent


Idag har jag pysslat lite,fixat advents-stake,köpt blommor och gardiner till köket,tyvärr finns det ju inget färdigsytt som passar mina fönster men jag har köpt färdiga panel-längder som jag ska sy om lite men det får bli imorgon.
Så här fint blev det i mitt köksfönster med nya granarna:
Martin har hållt på ute i regnet.
Där han har satt brädor kommer trappen ner till källaren vara:


Nu ikväll blev jag lite mammig/pappig så jag och Ebba åkte dit och drack kaffe. Där var det så adventsfint,tycker det är så mysigt.
Lucas har fått en playmobil-kalender som jag och Martin har pillat ihop nu,ma fick vika ihop små lådor och lägga grejerna i,det blev bra,Lucas kommer gilla den:-)
Hoppas ni alla haft en mysig 1:a advent,nu ska jag och Martin se på film!

3 kommentarer:

ylvisen sa...

Va fint det blev! Jag har exakt samma underdel till min ljusstake, alltså den svarta (från maxi?). Jag har vita stenar så inte felix ska kunna elda upp oss!

Skolgatan sa...

Min är från ica i Hjo:-)
Smart med stenar.
Kram

ylvisen sa...

Ja men i Hjo finns ju allt så varför åka till maxi;o)