SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 1 december 2008

Adventskalendrar

Jag var helt slut efter jobbet idag,gick och la mig en stund när Martin kommit hem sen väckte Lucas mig och då hade Martin lagat mat,guld värt att få sätta sig vid matbordet utan att bry sig om nått. Nu är jag pigg igen:-)
Barnen har öppnat adventskalendrar,Lucas har en playmobil,tv:n och en från Ica,Ebba har bara den roliga från Ica;-)



Igår kom det inte en droppe i Ebbas blöja och idag har hon fått gått i trosor här hemma,en liten stund nu på kvällen och det kom inget i dom,duktig tjej!
Lucas styrketränar lite:
Nu ska jag och Elsa gå ut och gå med Camilla och Meja,ska bli skönt,då blir jag pigg+att jag sov i eftermiddag så då kommer jag väl inte i säng ikväll heler...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Toppen att ni tränar flitigt med trosor!! Hon är ju så DUKTIG!!
Ylvisen, (förmodar att Ylva är ditt namn..)bara trevligt att kunna bidra med ett tips! Jag återkommer med fler så fort jag stöter på något :-) ! Jag mottar själv med öppna armar tips o ideer för att kunna göra ett så bra jobb som möjligt med Ebba!
Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra assistenter som har hand om barn med Downs.. Vet någon var man kan göra det eller om ni själva har en assistent till ert barn så lämnar jag gärna ut min mail/telenummer för att utbyta erfarenheter! Tack för en fin blogg Jessica!
Kram!

Skolgatan sa...

Tack för ett bra jobb Jenny! Vi är så nöjda med dig ska du veta.
Kram!

ylvisen sa...

Åh va duktig hon är! Jag funderar på hur man ska förklara för felix hur man kissar, han sitter gärna på toa men vet nog inte vad han ska göra där....

Jenny, be jessica mejla mig din mejladress så kan jag ge den till Malin, en av felix tjejer, så kan hon mejla dig ifall hon vill.

Jag har oxå nyss varit ute och gått, skönt! Härligt med färdig mat, vad bjöd han på?

Skolgatan sa...

Det blev tacos:-)
Ska ge din mail till Jenny.
Kram!

Skolgatan sa...

Jag mena du ska få Jennys mail..*snurrigt*

Anonym sa...

Tack för de fina orden Jessica, är skönt att höra att ni är nöjda! Det betyder mycket!
Vad bra att du mailar min mailadress! Tack för det!
Kram o god natt!

ylvisen sa...

Hur ung är Jenny? :o) Malin är 22.

ylvisen sa...

Jenny! Kika på denna sida http://www.sagokistan.se/rim%20och%20ramsor.htm, rim och ramsor är bra för Ebba :o) Jag har gett din adress till Felix avdelning, får se om de hör av sig nu då.Kram ylva

Anonym sa...

Ylva! Jag är 32 år GAMMAL...
Tack för hjälpen med adressen! Får se om de hör av sig! Jag ska kika på sagokistan, tack för tipset!
Kram