SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 18 december 2008

Städ,pyssel och bak!

Det blev ingen bebis-njutning idag,dom var gula så dom är inne och solar nu,får hoppas på att få träffa dom imorgon istället.

Idag har jag storstädat övervåningen,känns bra. Barnen kan gå in i sitt rum och då finns det ändå golvyta kvar att leka på:-) Förut var det typ en gång till Lucas säng,grejer överallt och snart är det jul och ännu mera grejer.. Men vi ska nog rensa gamla saker dom aldrig använder,finns nog en hel del trasiga med som vi kan slänga.
Lucas och Ebba har gjort smällkarameller på dagis idag,Ebba har lekt med sin så den är lite förstörd men ändå fin:-)får vi hänga upp i granen sen.
Idag hade dom även dansat runt granen och så hade tomten kommit på besök,dom fick varsin byggare bob-bok,passa Lucas perfekt. Ebba fick "Majas frukost" och Lucas fick "Mentas mosaik" det är noga att vi vet vems som är vems tycker Lucas,fast han ville ju gärna höra på Ebbas med:-)
Nu ikväll har jag bakat saffransbulle,en variant man gör i långpanna med nått gott klet på. Tänkte att barnen ska ge det till fröknarna imorgon(skvallra inte nu Jenny om du ser,hi,hi). Jag har funderat på vad vi skulle göra,tycker det är tråkigt att ge blommor och jag vill ge nått för dom har verkligen hjälp oss med Lucas tal och Jenny är ju bara helt underbar med Ebbisen. En av fröknarna sa till mig igår att vi verkligen haft tur med våra assistenter,jag sa att jag också märkt det.I somras fick dom muggar som barnen hade målat,tyckte jag var lite kul.
Här är mitt goda bakverk:

8 kommentarer:

Anonym sa...

herregud va duktig du är!!! vi gav en chokladkartong men det är ju ingenting mot det där smarriga :-)
filip fick oxå en byggare bob bok, som han redan blivit helt frälst i! var ju kanon bra julklapp från tomten, mycket bättre än godis! det får du framföra jenny ;-)
tycker oxå ni varit riktigt lyckade med era assistenter ni haft, vilket gynnar mina barn oxå. både jenny och johanna är och har varit toppen för hela gruppen!!! kanoners!!
nu är det sovdax här längre bort på skolgatan för oss i familjen som inte lyxar till med julbord såhär på en vanlig torsdags kväll :-)
hoppas att vi kan ses nån dag snart!!! kramkram

Skolgatan sa...

Ja en bok är alltid kul,godis är ju med gott,det hade Filip gillat:-)
Japp snart är vi ju lediga så då får vi ses.
Kram

Anonym sa...

Tack för de fina orden Jessica.. Blir nästan ledsen i ögat när jag läser det! Jag är så glad att jag får "låna" johannas plats! Det hängde ju rätt löst ett tag men åh vad skönta att jag fick chans att pröva det här!!
Kakan var, som jag sa till dig, helt fantastisk o väldigt uppskattad! Ha en trevlig helg nu så kan vi ju ses en sväng innan jul!
Kramelikram!

Anonym sa...

Marica!
Tack för chokladen!! Det går som smör i solsken :-)!
Vad roligt att du tycke om julklappen till barna. Jag kan säga att det var ett väldigt hallå innan festkommiten enades om att det skulle bli böcker i år! Kul att få respons på det!
Tack för dina ord! Det värmer att höra och jag kan nog faktiskt känna att man är behövd.. Man känner sig välkommen i gruppen och det är skönt!!
Vi ses! kram

Anonym sa...

Kan du integga ut receptet på saffransbullarna med klet på? Den ser helt underbar ut!
Sara (som en gång var hjobo)

Skolgatan sa...

Hej Jenny!

Kul att kakan smaka och blev uppskattad. Vi får ses nån dag innan jul,jag hör av mig.

Kram

Skolgatan sa...

Hej Sara!

Jag kan lägga ut receptet,ska försöka komma ihåg det imorgon.

Gammal Hjo-bo,nån man känner till?:-)

Kram!

Anonym sa...

Mig känner man säkert till. Jag är dotter till läraren Cecilia Johammar Persson. Kanske säger något?

Fd Hjobon (tack för receptet)