SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

fredag 5 december 2008

Fredag!

Fredag,fredag,fredag,fasen vad gött!
Har legat och vilat lite i soffan,Ebba har sovit en stund och Lucas har fått en ny film så han kollar på den:Kung fu panda,han tycker den är jättebra. Stackars Martin jobbar fortfarande men borde komma hem snart. Såg att Martin köpt Arn 2,den vill jag se ikväll.
Jag är helt tom på ideèr av vad vi ska äta idag,så tråkigt när man inte har nått hemma. Jag har ätit kakor och bullar så jag är mätt och då är det ännu svårare att komma på nått fast jag vet att jag kommer att bli hungrig senare.

Vi har så mycket att göra på jobbet så vi får jobba över hur mycket vi vill,det är ju jättebra i dessa tider,skönt att folk fortsätter äta Kalles kaviar så jag får jobba:-)

Imorgon ska jag och Sofia gå på invigningen av nya frisör-salongen,mingla lite.,ska bli trevligt. Sen ska vi(familjen alltså)till Urban,Camilla och Tuva ska bli kul var längesen jag såg Tuvisen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det härligt med fredagar! Trots att jag älskar mitt jobb :-) är det skönt att komma hem på fredageftermiddag o veta att man är i det närmsta "kravlös" i två dagar! Jag har i eftermiddag hunnit med present o julklappsshopping, sovstund i soffan o fika såklart! För oss blir det pizza idag! Det är ingen av oss som känner för att stå vid spisen idag.. Tack för "lånet" av Ebba igår! Vi (jag o "majsan" alltså) lånar henne gärna snart igen! Säg bara till om det behövs! Trevlig helg nu och du, Arn 2 var bra! Kram!

ylvisen sa...

Ja härligt, jag sitter här och dricker vin och är osams med Jesper ang vilken som är bäst, Kevin eller Robin! Kevin säger jag!

Här åt vi köttfärspaj när Jack och Felix hade somnat! Barnen fick potatisbullar!

Hoppas filmen är bra!

Skolgatan sa...

Hej Jenny!
Det blev pizza för oss också:-) Oj vad mycket du hunnit idag.
Ni får gärna låna Ebbisen igen,Martin behöver säkert hjälp redan i veckan...
Vad bra att arn 2 är bra,jag gillade ju ettan så nu har jag stora förväntningar. Trevlig helg och tack för den här veckan! Kram

Skolgatan sa...

Hej Ylvisen!
Vad gott med vin,jag har ju inget hemma,bara öl så det får bli en sån till filmen sen.
Jag kollar inte på idol men jag håller med dig;-)
Kram