SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 9 december 2008

Matlagning

Idag när vi lämnat Lucas var det träningstid,idag körde vi med spegeln och träna näsa,mun. Och att säga A och B. Hon tröttna rätt snabbt idag med så vi körde inte så länge. Men var näsa och mun är kan hon och säga A och B med:-)så det är ju bra!

Sen fick jag för mig att göra en skinkstek så då krydda jag den och in i ugnen,efter ett tag märkte jag att den inte skulle hinna bli klar i tid,då stekte jag lite bacon och gjorde en väldigt god broccoli-gratäng. Nu är steken klar så den får Martin avnjuta ikväll:-)

Idag ska mor-mor hämta barnen på dagis så Martin kan jobba ute,för på torsdag ska dom gjuta den andra plattan.

Man hinner inte mycket mer när man jobbar förmiddag,nu ska jag fixa Ebba så hon blir dagis-klar.

Igår hade Ebba tecknat kissa,då hade Martin satt henne på toa och hon kissa massor,så nu kanske hon har fattat att man ska säga till:-)

3 kommentarer:

ylvisen sa...

Ja Jessica, tänk om hon har förstått det nu, gud så roligt! Hon är så duktig! KRAM

Linns mamma sa...

Vad duktig hon är Ebba som är näst intill blöjfri. Där har vi en bra bit kvar kan jag känna.
Har ju själv en liten tjej född 05 med DS.
Blog finns på lmammansvardag.cabfamily.se om du vill kika in!

Ha det gott/Anneli

Anonym sa...

ebba är grymt duktig tycker jag!!!
jag har börjat lite med filip men han är inte så intresserad men idag fick han ur sig några droppar på pottan i alla fall. "ebba pottan" säger han när jag säger att han ska kissa där :-)