SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 14 december 2008

Julkalpps-handling

Idag har jag vart i Skövde,så nu har jag inte lika stor ångest över klapparna för jag har handlat till dom flesta:-). Jag var inne själv så då går det lite snabbare och smidigare. Ebba ska få (hoppas hon inte kan läsa;-))en dans matta,verkade vara kul och passa henne.
Dom andra får jag berätta efter jul:-)
Jag köpte med lunch hem från max,sen gick jag och barnen och grattade min syster. Hon fick triss-lotter av oss(väldigt kul)hon vann iallafall 50 spänn!
Efter kalaset gick jag och barnen och handlade lite,skönt ute nu tråkigt att snön verkar smälta bort:-(.
Ikväll fick barnen kvällsmat och hoppa i säng så jag och Martin fick äta själva,det är skönt ibland.
Nu ska vi se på mamma mia,Martin har inte sett den men det är en av mina favoriter. Kanske är mer en tjejfilm,vad tycker ni?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du! Skönt att ha fått lite "klappar" handlade! Då kan man slappna av lite mer... Själva köper jag o M inga.. Bara till Wilma, min brorsdotter, och det är faktiskt riktigt skönt! Vi köper något till oss själva istället (egoist-javisst!).
Måste bara få säga det här! F-n va snygg syster din var på den bilden!!! Fantastisk bild! Grattis Jenny!
Nu ska jag krypa under täcket snart för det har varit en fullspäckad o intensiv helg så nu ska jag ladda batterierna inför en ny vecka!
Sköt om dig/er så ses vi imorgon!
Sleep tight and don´t let the bedbugs bite!

Anonym sa...

Vi kolla på mamma mia för några veckor sen och fredrik blev jättesugen på att vi ska gifta oss... men nästa sommar blir dte ju erat bröllop :-)

ylvisen sa...

Hur fungerar en dansmatta? Vet hur de svårare för vuxna eller större barn funkar men inte en sån du köpt. Tell me!

Micke har inte sett mamma mia än men jag ska nog tvinga honom sen i källaren när vi har en bättre TV. Jag gillar den, mysig och jag har alltid gillat ABBA:s musik! Vad tyckte martin?

KRAM

Skolgatan sa...

Ylvisen:
Martin tyckte det var en tjejfilm men jag tror han gilla den;-)

Dans-mattan ska lysa och låta tror jag när man trampar på den. Den är från play 2 learn,br leksaker:
http://www11.br-leksaker.se/Store?SuccTPL=BRG2_st06bTPL&area=BRFT&menu=&submenu=SMAABOER&GroupId=SMAABOER&PageNo=1&ProductId=618417

Skolgatan sa...

Nehe länken funka inte men jag hitta den på br..
Kram

ylvisen sa...

Hittade den på hemsidan, verkar kul! Om den är bra ska felix få en när han fyller år!

ylvisen sa...

Klart han tyckte filmen var bra, det tycker säkert micke med men han skulle aaaaldrig erkänna det...ha ha!