SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 29 december 2008

Vinter-promenad

Vilken härlig promenad det blev idag,minusgrader,sol och några snöflingor föll,så fint!

Vi var i blomsteraffären men dom hade inte det jag sökte,får kika på internet,jag ville ha solrosfrön så jag kan så det hos mamma och pappa,kanske kan användas till bordsdekoration tänkte jag. Jag ska ju ha solros-bukett,mina favvo-blommor:-)

Vi gick vidare ner till strandpromenaden,där hittade vi änderna tillslut och vi hade massa bröd:

Ebba tyckte det var svårt med tumvantar,hon slängde dom hela:-)

Så härligt väder:


Det var inte bara änderna som var hungriga:
Elsa var med:

När vi kom hem stanna Lucas ute och kolla på grävmaskinen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken härlig dag ni verkar ha haft! Själv var jag ute på promenad med fia o Linus och det var kallt men underbart med solen :-)!
Solrosor är riktigt vackra.. Hoppas du hittar några frön..
Nu ska jag läsa ett kapitel till i boken jag fick låna av er. Har inte många sidor kvar nu. Den är svår att lägga ifrån sig och skapar många tankar o känslor inom mig! Jätteintressant läsning!
Ha nu en trevlig kväll!
Kramiz!

ylvisen sa...

Härliga kort!

Solrosor är jättefint ju! Jag brukar så minisolrosor i växthuset och de brukar vara klara till min pappa fyller år, den 23 aug så så i tid :o)

Ska snart skicka dig mina bästa tips som jag lovade för 800 år sedan!

KRAM

Skönt att få skriva av sig! sa...

Hej! Tycker det är så roligt att läsa din blogg! Ang solrosor, Almenäs odlar ju o delar ut inför deras öppet hus, du kan ju alltid sno några där en natt...:) skojja bara, men du kan ju prata m dem om frön i alla fall.