SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 17 december 2008

Julhandling och bebislängtan:-)

Oj,oj,oj idag har jag vart inne i Skövde och handlat lite mer julklappar. Köpte även paket till dom nya bebisarna som jag hoppas vi kan hälsa på imorgon,dom hade blivit lite gula så dom kanske skulle få sola,annars ska vi träffa dom *längtar*!

Sen var jag på maxi och inhandlade julmat,skönt att ha det avklarat,känns som jag har gott om tid i år men så ska jag ju jobba på lördag och måndag...

Lucas är så glad över sina playmobil-grejer han får i julkalendern,han lekte jättebra med det idag,då passa jag på att röja lite och dammsuga men det känns hopplöst,Ebba river verkligen fram allt. Ska ta fram alla grejer i kökskåpet som hon har fått leka med förut men då tog hon ju en bunke och var nöjd,nu ska allt fram+alla saker i leklådan+alla vinterkläder i hallbyrån mm.

Imorgon ska dom dansa runt granen på dagis,hoppas dom(jenny;-))tar kort så vi får se dom:-)

6 kommentarer:

ylvisen sa...

Va skönt att du fått mycket gjort! Här är det Jack som drar ut allt, skitjobbigt, man plockar och plockar hela tiden!

Vet du vad det är för legospel som ska vara kul, typ för dator eller nintendo, tror vi pratade om det sist när jag var ner. Om jag inte minns fel så har lucas det, vet oxå att gry forsell pratade om det på radion en gång. Vet ni, var det starwars?

Skolgatan sa...

Det var star wars,vi har inte det men jag har spelat det på x-box tror jag. Finns till nintendo wii med och säkert playstation.
Kram

Anonym sa...

Kastade ett öga på din blogg nu innan jag skulle stänga av datorn o hoppa i säng! Alltid kul att läsa din blogg!
Ja imorgon blir det dans o jag ska försöka ta lite kort...ibland är det lite svårt eftersom Ebba gärna sitter hos mig mest o jag är den som tar kort mest på avdelningen så då blir det problem :-/
Men jag ska nog få till det så ni får lite del av dansen också!
Räven raskar!!
Många godnatt kramar jenny
Ps Ylva! Lego Starwars till xbox är superkul! Jag var helt frälst! Rekomenderar det varmt! Finns även ett Lego indiana jones dock inte lika roligt enligt mitt tycke! Kram!

ylvisen sa...

ok, tack! Han ska få ett pokémonspel till sitt nintendo ds. Sen ska micke ringa martin om ett sånt där minneskort som lucas har... <3

Skolgatan sa...

Ja just det,det var hos Jenny jag prova det:-)

Skolgatan sa...

Ja det tycker jag han ska göra:-)