SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 2 februari 2009

Djurtecken

Nu har vi vart och lämnat Lucas på dagis,så skönt att han får extra träning där,dom har ju fått samma grejer som vi har fått av hans logoped. Jag tycker att hans tal blir bättre för varje vecka som går och det känns himla bra.

Nu har jag och Ebba tränat på djurtecken,lite annorlunda djur som bi,mygga,pingvin och zebra mm,hon tecknar ju det som jag tecknar men jag tror inte hon förstår vad det är,blir lättare sen när flugor och myggen kommer fram så hon får se dom på riktigt:-)
Nu går hon omkring med pianot hon fick av Jenny och Mojje det låter jättebra,hon tycker det låter bäst när man håller in samma tangent i ca 2 min,där håller inte jag riktigt med men hon får hållas:-)

Nu ska jag laga mat! Eftermiddagsvecka nu skönt att vara hemma på förmiddagen men tråkigt att inte få ha kvällen hemma,men man är ledig på fredag och det gör ju att det är värt det

4 kommentarer:

mamma sandra sa...

Hej!

Har Lucas också en logoped? Eller är det bara jag som inte riktigt hänger med? :o)

Kramar

ylvisen sa...

Hoppas att hon lär sig alla konstiga dju! :o) Vi har försökt hitta djur i plast eller tyg som är samma som djuren i hans teckenpärm så att han ser både papper och på riktigt, men jag vet inte om han fattar.... ha ha!

Anonym sa...

Vi tycker också att Lucas pratar jättebra nu förstår vi allt han säger.Kram mormor o morfar

Anonym sa...

Ja Lucas är duktig och det märks framsteg hela tiden vilket är väldigt roligt! Idag berättade han att han önskar sig ett flygplan i födelsedagspresent, så det får ni ta och köpa nu :-)!

Dessa "konstiga" djur får vi ta och öva på på dagis nu också så hon blir matad med det överallt!

Jessica mailade mig bilderna Ylva, tack så mycket för att du delar med dig av bra material!

Kram kram!